Annons

Tips på telezoomobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

ceroxus

Ny medlem
Hej funderar på att skaffa ett teleobjektiv till min canon eos 400d. Jag är nybörjare och har inte använt teleobjektiv förut. Har kollat på några olika objektiv,
Canon EF 28-200/3,5-5,6 USM,
Sigma 28-300/3,5-6,3 DG,
eller ska man vänta tills Canon EF-S 55-250/4-5,6 IS kommer ut i oktober?

tyckte det var bra omfång på dessa objektiv.

Tack för tips

Hmm 18-200 och 28-300 får man klassa som superzoomar medan 55-250 är en traditionell telezoom. Så om du inte vill ersätta din normalzoom tycker jag du ska vänta på 55-250 lr en sigma 70-300 kanske.

Jo tänkte att det kunde vara smidigt att ha allt i ett objektiv. Är det i så fall värt att lägga en tusenlapp extra på Canon EF 28-200/3,5-5,6 USM mot sigmas 18-200?

contender skrev:
Jag tror du kommer sakna vidvinkel om du kör på 28-xxx. Det hade jag iaf gjort 0)

Det beror ju på vad du kör med för hus, på tex en 5D funkar det ju perfekt, på en 1D är det väll hyffsat, och tex en kamera som 400D så lär man sakna vidvinklen som du säger.

Jo givetvis, men nu hade ju trådskaparen en 400D så varför man ska diskutera en massa kameror som han inte har förstår jag inte :)

contender skrev:
Jo givetvis, men nu hade ju trådskaparen en 400D så varför man ska diskutera en massa kameror som han inte har förstår jag inte :)

jaha, såpass, ursäkta mitt förra inlägg då, läste hastigt och missade vad han hade för kamera.

ANNONS