Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips till konsert foto?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad130516

Avslutat medlemskap
Jag skulle bli tacksam om någon skulle vilja ge mig något tips/tricks vid konsertfoto. Imorn ska jag nämligen åka till Rasslebygdfestivalen i emmaboda och fota. Har endast fotat en konsert innan.

Tack på förhand
 

Jeppe

Aktiv medlem
Tjaa. snabb film om det är på kvällen är ju att rekommendera, typ Fuji 800. Sen kan det bli ganska ljust på en scen vilket kan medföra att kameran blir lurad. Står du nära så kan upplättningsblixt vara ett alternativ.
 

NiklasK

Aktiv medlem
Då kan det bli svårt att få 800 att räcka till på de stora brännvidderna! Pressa till 1600! Försök att få något motljus, det tycker jag är häftigt!
 

Egel

Aktiv medlem
Kör spotmätning. Annars är det lätt att kameran blir lurad av alla lampor, och bränn mycket film. Fråga om du får använda blixt. Brukar vara lite kinkiga med det ibland.
 

dsmannen

Aktiv medlem
var det verkligen bara jag som hörde att han sa att han hade en D2000? :)

Lite svårt att bränna en massa film då.. även svårt att pressa filmen..
 
ANNONS