Annons

Tips! - Trådlös fjärrutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)

Candersson

Aktiv medlem
Jag kommer inte ihåg om det var någonstans här på Fotosidan som jag läste om den här Trådlösa fjärrutlösaren men jag bara måste tipsa om den.
Finns på följande länk:

http://cgi.ebay.com/Wireless-Shutte...photoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Den passar 5D/30D/40D/1D, 'tvåläges' (tryck-känslig) avtryckare på sändaren och räckvidd på ca 100 meter.

Jag betalade totalt $20,45 ($11,89 + shipping/handling $8,56) den 24/9 via PayPal och idag kom ett litet vadderat kuvert från HongKong med posten.
Den fungerar helt perfekt! :) ...för ca 133 kronor!!!!

Det lät lite för billigt för att vara sant och då brukar det ju som bekant också vara det. Men säljaren hade bra omdöme på ebay så OK

Kan alltså varmt rekommenderas!

Kan inte svara för säljaren, men fjärren är utmärkt. Har den själv och jag är helnöjd. Inga finesser kanske men den gör sitt jobb utmärkt.

/Arne

Tack för tipset!

Märkligt att Canon håller fast vid trådbunden fjärr för 40D.

Jag tycker att en kamera i mellansegmentet borde ha en trådlös fjärrkontroll med som standard. Det får man ju till i princip allting nuförtiden.

Mvh
Anders

Jag kommer inte ihåg om det var någonstans här på Fotosidan som jag läste om den här Trådlösa fjärrutlösaren men jag bara måste tipsa om den.
Finns på följande länk:

http://cgi.ebay.com/Wireless-Shutte...photoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Den passar 5D/30D/40D/1D, 'tvåläges' (tryck-känslig) avtryckare på sändaren och räckvidd på ca 100 meter.

Jag betalade totalt $20,45 ($11,89 + shipping/handling $8,56) den 24/9 via PayPal och idag kom ett litet vadderat kuvert från HongKong med posten.
Den fungerar helt perfekt! :) ...för ca 133 kronor!!!!

Det lät lite för billigt för att vara sant och då brukar det ju som bekant också vara det. Men säljaren hade bra omdöme på ebay så OK

Kan alltså varmt rekommenderas!

Kan bara hålla med, har haft min i ett drygt halvår och fungerar utmärkt. Min heter dock Phottix, men vad jag har förstått så är det exakt samma produkt med två olika namn. Kan bara rekommendera den!
(Fungerar dessutom som både trådbunden och trådlös).

Senast ändrad:
Jag köpte en ir fjärr till min 400D av samma säljare och är mycke nöjd.
Det tog precis en vecka att få hem paketet.

ANNONS
Götaplatsens Foto