Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokina AT-X AF 80-200/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, de bilder jag har sett visar på att det måste bländas ner en del för att prestera okej. Även då är det inte lika bra som Sigmat.
Jag tror att Kim har något test åxå som vittnar om samma sak.

Gjorde ett test på just skärpan mellan Tokinat och Sigmat häromveckan, men jag uppfattade inte att skärpan var speciellt mycket sämre hos Tokinat även på låga bländarvärden. Visst är Sigmat ett vassare objektiv som jag också hellre skulle köpt om ekonomin tillät det men Tokinat är inte dåligt. Ett i mitt tycke ett bra alternativ om inte budgeten räcker.
Har en exempelbild som är ca 3mb stor men har tyvärr inte möjlighet att lägga upp den på någon ftp-server just nu. Om nån vill ha den kan dra ner den lite o maila den.

/Micke

Är det Tokina AT-X 828 AF Pro 80-200mm f/2.8 SD du menar så får jag nog säga att jag är ganska nöjd med det. Sedan senaste firmwareuppdateringen av D70 så blev även autofokus lite exaktare och jag känner det som att det lilla bakfokusproblem jag hade tidigare nog har försvunnit. Problemet med KA finns ju dock kvar men är inget att jag lider av så mycket då det i de fall det dyker upp lätt går att redigera bort. Fotar du med film så är det ju dock inget du behöver oroa dig för. Byggkvalitén är oslagbar.

ANNONS
Götaplatsens Foto