Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trådlös blixt K20

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Vet ni om det finns någon trådlös blixt som passar ihop med K20? Alltså förutom pentax egna blixtar. En annan blixtfråga. Om jag har en blixt som saknar synkingång, men för övrigt är en bra blixt. Finns det något bra system att använda den trådlöst eller som slav? Tillbehöret som gör den till trådlös eller slav måste alltså fästas direkt på blixtens ord sko...

beroende på din budget så finns det ju lite olika alternativ. jag letade för ett tag sen efter ett billigt sätt att styra blixtarna, men efter en del funderande så insåg jag att jag ville ha något pålitligt.

slutade med att jag köpte en Elinchrome skyport universal, funkar kalas och funkar på långa avstånd i kyla o värme. jag har inte ångrat mitt köp.

går att använda både till studioblixtar och vanliga hotshoeblixtar om man skaffar en synkfot till hotshoeblixten. rekommenderas.

Elinchrome är bra och pålitliga grejer men kostar lite mer än lågbudgetprylarna.från t.ex kaffebrus. Skall man ha hög pålitlighet så köper man givetvis märkesvaror...

Jonnyibullaren skrev:
Hej!
Vet ni om det finns någon trådlös blixt som passar ihop med K20? Alltså förutom pentax egna blixtar.

Metz och Sigma har blixtar som fungerar med trådlös P-TTL styrning, exempelvis Sigma EF 530 DG Super, Metz 48 AF1-P och 58 AF1-P.

ANNONS
Götaplatsens Foto