Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trashig ram

Produkter
(logga in för att koppla)

Sleek

Medlem
Jag undrar hur man gör en ram runt ett kort som finns runt kortet på www.breakmehc.com 's startsida. Behöver inte nödvändigtvis vara exakt en sån ram men något i den stilen. Jag har Photoshop CS...

Tacksam för svar!

Jag måste ha gjort något fel.. håller på och gör en sån där bild nu genom att följa din guide. Är på 6.2 - Skapa en mask...

Står att jag ska skapa en ny lagermask på lagret med Lager > Lagermask > Visa alla

Jag hittar inte det där "Visa alla" =/ Och nu när jag försöker hitta penseln på nästa steg så kan man inte trycka någonstans i det fönstret =/

Hjälp?

Jag ska verkligen titta över dina texturer :)

Never mind.. Jag fixade det.. det blev riktigt fult dock. Ska försöka på nytt imorgon! :) Tack så hemskt mycket för tipset iallafall, jag ska nog kunna lära mig det där.

Sleek skrev:
Never mind.. Jag fixade det.. det blev riktigt fult dock.

Men det är ju fult det ska bli... ;-)

Jo, det där med mina guider blir alltid så i början. Jag kan säga att jag alltid misslyckas lite längs vägen själv. Det tar ett tag innan man når ett resultat man är nöjd med.

Tanken är alltid att teknikerna ska vara så öppna att man kan laborera med dem själv. Det är ju inget kul med guider som är: "titta vad snyggt jag gjorde med den här bilden".

Jag försöker att se till att varje steg, ibland varje delsteg, kan ha ett liv för sig själv och vara tillämpbart på många foton.

Så jag hoppas verkligen att det blir fult på många ställen i framtiden.

haha.. nej jag tycker att det blir skitsnyggt. I alla fall det du gjorde. Ska fan lyckas med en bild idag har jag bestämt mig för, när jag kommer hem från skolan.

Men du förklarade bra, det var jag som försökte skapa en lagermask på fel ställe. Och penslarna hade jag tydligen redan framme så jag tog fram fel fönster där också. :) så tokigt det kan bli.

Förresten.. mina bilder som jag vill fixa grunge på är mycket mindre än din så på penseln ska jag väl inte ha 100px? Det blev verkligen inte vackert.. tror inte att det skulle bli det även om jag gjorde rätt (A)

Aaa okej, ska göra det. Om du vill så ska du få se den först bilden jag blir nöjd med, haha, så kan du få kritisera.

Nu förstår jag ingenting... jag försöker göra en liten snabbvariant av grungebilden. och nu har jag kommit till då jag ska ändra storleken på arbetsytan. Men... det går inte att markera så att tilläggsfärgen är "Bakgrund"... :S

What to do?

ANNONS
Götaplatsens Foto