camlal
Guest
Jag har, efter rekommendationer från Fotosidan bland annat, skickat digitala bilder för utskrift till Fotolabo (fotolabo.net) och varit väldigt nöjd med resultaten - tills häromkvällen då jag upptäckte att en av mina svartvita bilder börjat anta en lila-aktig ton. Min gissning är att detta beror på dåligt fix. Därför ringde jag till Fotolabos kundtjänst för att reklamera. Bemötandet var allt annat än bra. Jag ombads skicka in bilden och så skulle de "ta en titt". Jag vet väl hur en fix-"skada" ser ut! Jag vill inte att de ska ta en titt, jag vill ha pengarna tillbaka eller åtminstone ett trevligt och respektfullt bemötande i telefonen. När jag sa att det skulle kosta mig mer att skicka tillbaka den än vad bilden kostade så fick jag ett nummer som jag skulle skriva intill adressen till Fotolabo Svarspost. Och en suck i örat.
Tydligen kan en inte vänta sig ett tjänstvilligt bemötande från Fotolabo och jag tycker det är hemskt tråkigt, för jag var som sagt mycket nöjd med dem innan. Men jag kan inte beställa bilder ifrån dem om de kommer att försvinna efter bara ett par veckor.
Jag blev försäkrad i telefonen om att de digitala bilderna går i genom samma kemiska process som vanliga bilder och att de ska ha lika lång hållbarhet. I så fall behöver Fotolabo byta ut sin kemi. Och skaffa en bättre kundtjänst.
Tydligen kan en inte vänta sig ett tjänstvilligt bemötande från Fotolabo och jag tycker det är hemskt tråkigt, för jag var som sagt mycket nöjd med dem innan. Men jag kan inte beställa bilder ifrån dem om de kommer att försvinna efter bara ett par veckor.
Jag blev försäkrad i telefonen om att de digitala bilderna går i genom samma kemiska process som vanliga bilder och att de ska ha lika lång hållbarhet. I så fall behöver Fotolabo byta ut sin kemi. Och skaffa en bättre kundtjänst.