Annons

TwinMOS eller SanDisk

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skall i dagarna köpa digital systemkamera (canon eos 350d). Jag funderar bara på vilket CF-minne jag skall köpa.

Jag väljer mellan Compact Flash TwinMOS 2GB UltraX 140X och Compact Flash Sandisk 2GB Ultra II.

TwinMOS-minnet är billigare men förefaller ha ganska mycket bättre egenskaper vad gäller läs- och skrivhastigheter.

Någon som kan råda mig till vilket jag skall köpa?! För mig förefaller TwinMOS vara ett bättre köp, men alla andra verkar köra med SanDisk...

Skulle utan tvekan välja Sandisk. Antingen UltraII Eller ExtremIII.
De är inte speciellt dyra på Scandinavianphoto tex.
Skulle titta på garantitiden tillverkren ger på produkten de säljer. Lång garanti brukar ju vara lovande.

Hej, vill bara varna för att jag har haft rejäla problem med mitt TwinMOS SD-kort som jag köpte förra sommaren. Det fungerar för det mesta, men ibland har det inte gått att skriva till kameran (Pentax istDS) och inte heller gått att formatera (dock har det gått bra med datorn). Problemen uppträder helt slumpmässigt och gör att jag alltid använder kortet som sista utväg. Kort från andra tillverkare har aldrig uppvisat samma tendenser i kameran och jag har läst om andra som haft liknande upplevelser både med CF och SD-kort från TwinMOS.

Jag har tidigare köpt vanliga datorminnen och annat från TwinMOS och aldrig haft problem men minnesmedia till kameran kommer jag aldrig att snåla på igen. Sandisk är min rekommendation.

tackar

Tack för era tips. Verkar som det är SanDisk som gäller trots allt. Då är det bara att leta upp nåt billigt schysst ställe att köpa det på!

Tack för hjälpen.

Jag var först tveksam till Twinmos när ett CF inte passade i min EOS1D MKII, men SD versionen funkade bra. Efter Firmware uppdatering i kameran så funkar det kanon. Jag använder både SanDisk och Twinmos och har inte stött på något probem med något av minnena.Fast som någon skriver så är inte SanDisk mycket dyrare....

ANNONS
Götaplatsens Foto