Annons

Ultimata reseryggsäcken

Produkter
(logga in för att koppla)

Canon1022

Aktiv medlem
Har en Slingshot 100 som är perfekt på resan om man inte har för mycket utrustning.

Funderar på en väska för ett 40 D hus med möjlighet att stoppa ner den med ett monterat 70-200 på + 2 mindre objektiv.

Har en Fastback 350 stor och bra när man har med datorn men för stor för resan.

Någon med tips ??

Kolla in

Kolla in Tamrac adventure-modellerna. Själv körde jag mellansäcken (näst minsta) då jag var i Chile i vintras. Lite för liten för mig men kan säkert passa många som handbagage och dagssäck. Väldigt smidigt att ha kameragrejor och extrakläder/fika åtskiljt. Grymt skön att bära t.o.m. vid bergstrecking.

Jag har rest en hel del (inte så långa utanför se dock..) med min Lowe-Pro Phototrecker AW.
Men det ahr endast varit då jag varit tvungen att frakta mycket prylar.

På resande fot när resan har varit huvudsaken så har jag aldrig använt en regelrätt fotobag.

Jag förespråkar anonyma och enkla väskor.

Gamla simpla bäägar i canvas samt en axelväska är ju perfekt.

När jag reser och vill ha en kamera med så har jag inga superdyperdyra prylar med mig. Det gör inget om den slänger lite bland ngr stickade plagg..

Gamla väskor från försvaret är ju kanon :)

Olika

Allt beror ju på vad man ska fota på sin resa. Om man ska fota djur/natur så funkar det ju inte att bära en hand/axelväska med sig. Sen är ju frågan hur mycket man får ha med sig i handbagage. På min senaste resa var gränsen 5 kg. Och man vill ju ha de flesta kameraprylarna nära sig..

Re: Olika

Tonyeagle skrev:
Sen är ju frågan hur mycket man får ha med sig i handbagage. På min senaste resa var gränsen 5 kg.
Ytterst få flygbolag väger handbagage. Det enda exempel jag varit med om är Ryanair, och där är gränsen 10 kg.

Kanske så

Kanske är det så. vid min resa vägde de iofs inte men informationen om 5 kg var väldigt tydlig. Man kan ju alltid chansa (eller betala extra).

Köpte en dakine mission, lagom neutral och stor beroende på hur mkt du vill släpa med dig.

Danne

Har en micro trekker 100, där rymmer jag 40d med monterad 70-200 4l, sigma 18-50 2.8, 430 ex blixt, motljusskydden, div filter, extra batteri, laddare. + 2 mobiler och börs :)

Är för liten för mig idag, men har varit otroligt smidig att ha med sig.

ANNONS
Götaplatsens Foto