Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdatering CS2 till CS3

Produkter
(logga in för att koppla)
Leif-Göran
Förlåt, det blidde fel!
Jag har en giltig licens för CS2, köpt, aktiverad och registrerad i vederbörlig ordning! Jo, jag har tänkt byta språk när jag uppgraderar. Men det jag är osäker på är om det går. Uppgraderingen kanske protesterar över att den version som skall uppgraderas är på svenska och jag vill installera en engelsk version. Så kan man inte göra med MS Office. Har man en svensk version av t.ex.Office 2000 så gick det inte att uppgradera till engelsk 2003! Man var då tvungen att köpa en skarp engelsk version!
Men jag har för mig att när jag installerade mitt CS2 så hade jag att antal språk att välja mellan.

Anders Östberg skrev:
En finess med att använda engelsk programvara är att det då finns så mycket mer info, hjälp och tillbehör att få på nätet och i litteratur. Jag har aldrig förstått mig på svenska översättningar av begrepp och kommandon, för mig så är datorer och progamvara så att säga engelska/amerikanska företeelser.

Håller med! Testade en gång en svensk version och kände mig som ett ufo.
Så det lär bli engelska applikationer i fortsättningen också.

vaktmästaren skrev:
Skall göra så. Återkommer om/när jag får svar.
Mejlade i lördags och fick svaret i dag, tisdag, för en liten stund sedan. Det går bra att byta språk men det kommer tydligen att krävas lite pappersexercis, men det är inga problem för mig. Så här står det i svaret jag frick från Adobe för en stund sedan...

Du kommer att kunna göra ett byte men jag råder dig till att göra det samtidigt som du upgraderar.
Du kommer att få betala frakt samt upgraderings priset men kommer att få hem enn full verson.
Du kan göra ETT byte per kund, för 5 produkter. Men måste göras samtidigt.
Det vi kommer att behöva för ett byte är en kopia på kvittot av köpet för din retail verson samt serial nummret registrerat.Vad som hände efter är att du kommer att få ett lagligt document av oss som vi behöver ifyllt. Där går du med på att förstöra din tidigare produkt.
Slut på klippet.

Så då blir det den engelska versionen för min del.

ANNONS
Götaplatsens Foto