dsa1979
Aktiv medlem
Vad är det 300, 350, 400 etc. betyder i Asien (detta homogena område) som är så eländigt att de hellre kallar just de kamerorna för Kiss?
Bra fråga ;-)
Även i USA verkar de ogilla xxxD numren för där heter de Rebel (urtöntigt)!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det 300, 350, 400 etc. betyder i Asien (detta homogena område) som är så eländigt att de hellre kallar just de kamerorna för Kiss?
7DII lär då troligtvis att landa på 24 Mpix med 10 b/s för att vara berättigad, jämfört med en 32 Mpix FF alltså.
Jag skulle inte alls blir förvånad om vi kommer att få se APS-C-kameror med 10 bilder/s inom kort. Där ligger nämligen gränsen för vad följande autofokus med spegelsystem. Nikon D9000 kanske blir först...
Jag är så nöjd så med 18 megapixel, men lägre brus kan man aldrig få nog av.
Personligen är jag högst tveksam till att vi får se 1Ds mkIV med 10 FPS (antar att det är det du menar med 10 b/s).
...
Jag hoppas på:
- Bättre brusegenskap
- Bättre AF system som är mer säkrare
- Batterigrepp som är vädertät
- Inbyggd WiFi / GPS
- Dubbla minneskort
- Fungerade autofokus vid bländare 8 med konverter
...
AF vid F8 hade varit trevligt men är det särskilt troligt?
Har ju varit förunnat proffsmodellerna men tom där går de ju från det iom 1Dx.
En 7D mkII med samma upplösning, 10 FPS och mindre brus tycker jag låter tokbra.
Jag är tveksam till 10 bilder per sekund. Det vore najs, men det kanske skulle kräva en ny kostsam spegelkonstruktion.
Däremot tror jag att vi kan räkna med en högre snitthastighet närmare 8 bps i efterträdaren. 7D ligger ofta lägre än 8 bps. När jag testade 5D Mark III höll den uppe hastigheten på ett annat sätt än 7D.
Canon har väl tidigare haft speglar som klarat 10 bilder per sekund? Har för mig att min 1V ska göra det, och den har väl t.o.m. större och tyngre spegel.
Den lär knappast ha ett hermetiskt tillslutet magnesium-skal, så det borde inte vara en begränsning för WIFI/GPS - att lägga antennen utanför och täcka med plast/gummi är fullt möjligt. Det finns mobiltelefoner som till största delen har metallskal, och där fungerar både GPS, WiFi och telefoni fint. Trots detta tror jag ändå inte att GPS kommer med i en xD-kamera de närmaste åren - tror det dyker upp i xxxD och xxD-serierna först.
Däremot tror jag att vi kan räkna med en högre snitthastighet närmare 8 bps i efterträdaren. 7D ligger ofta lägre än 8 bps. När jag testade 5D Mark III höll den uppe hastigheten på ett annat sätt än 7D.
Det är förstås riktigt att metallhus ger problem ifall man vill implementera GPS etc. Metall används ju för att skärma av radiosignaler.Jag ser goda chanser att det kommer att bli så på alla punkter utom den med inbyggd WIFI/GPS.
Det finns förvisso kameror som har dessa saker inbyggda.
Men, det är frågan om kameror som har huset byggt i plast.
Detta eftersom plast i sig inte hindrar radio-signalerna att ta sig igenom "skalet".
---
Jag tror också att nästa kamera är en "3D" dvs en FF med högupplösning, bra bas ISO egenskaper, samt bra DR.
Frågan är om man tar hjälp med sensor tillverkning för en sån. Man har ju lite patent på t ex BSI för FF vilket skulle kunna vara en fördel om man samtidigt ökar upplösningen rejält.
Vad det gäller AF så hoppas jag att Canon tar med sig själva tekniken från 1Dx, även om de rimligtvis behöver bygga en ny AF-sensor (pga skillnaden i sensorstorlek).