Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradera från 600d till vad?

Produkter
(logga in för att koppla)

chas

Medlem
Jag undrar vad och om det är lönt för mig att uppgradera. Just nu fotar jag mestandels mina akvariefiskar. Men känner att jag vill kunna ta fler och snabbare bildsekvenser. Vad kan jag uppgradera till och är det lönt?
Kände en viss tillfredställelse nu när jag fixade ett 90 mm tamron macro. Blir mycket bättre bilder än tidigare men jag är inte riktigt nöjd. Missar vissa bilder pga att kameran inte tar tillräckligt snabba sekvenser. Hur snabb är 600d och hur snabbt kan det bli om man uppgraderar hus? Kan tillägga att jag fotar med extern blixt.

Christian

Jag undrar spontant om du nu alltid fotar fiskarna med blixt om det är kameran som är långsam eller blixten som inte hinner ladda?

Håller med kjell.

Belys akvariet med lampor istället för blixt och kör på i 3.7 bilder/sec... Börja där.

Duger inte det så är det proffshuset som gäller...

och beroende på hur stora filmer du behöver kan du ju alltid filma i 720p och få ut 50 bilder /sec...

ANNONS
Götaplatsens Foto