Annons

Uppgradering efter Canon 5D mark II ?

Produkter
(logga in för att koppla)

MiriamH

Medlem
Jag har en trogen Canon 5D mark II men vill nu byta till något bättre och kanske med mindre vikt. Jag fotar mest porträtt och barn i rörelse. Någon som har förslag på en kamera som inte är alltför dyr men ändå levererar?
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Jag har en trogen Canon 5D mark II men vill nu byta till något bättre och kanske med mindre vikt. Jag fotar mest porträtt och barn i rörelse. Någon som har förslag på en kamera som inte är alltför dyr men ändå levererar?
Kan du precisera ”alltför dyr”, och ”ändå levererar”?
Detta är ju två subjektiva mått som nästan varje medlem på forumet har sin egen personliga uppfattning om.
 

forstheim

Aktiv medlem
Ifall du fortfarande vill hålla dig till Canon så tänker jag att en 6D mkii borde vara ett alternativ. Lite fler pixlar, bättre autofokus (gissar jag), modernare sensor, mindre i storlek, något lättare och inte särskilt dyr jämfört med många andra kamerahus idag. Den lär ha kapacitet att leverera bra resultat också.
 

acke

Avslutat medlemskap
Om du kan tänka dig att byta till spegellöst så är EOS RP inget dumt val. Liten, lätt och prisvärd. Mycket kamera för pengarna. Går att få för drygt 12000:- just nu, inklusive EF/RF-adaptern. Säg 13000:- inklusive ett par extra batterier.

Allt beror på hur mycket pengar du vill lägga. Är det så att du äger flera EF-objektiv och vill hålla kvar vid Canon?
 
Senast ändrad:
ANNONS