Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
uppgradering från canon eos 50d till ?
- Trådstartare magn
- Start datum
Kvitung
Aktiv medlem
Hej
Jag funderar på att uppgradera min Canon eos 50d till en 5d mark II, är ute efter bättre ISO och gärna snabbare bildtagning, men tvekar lite för att den har ju några år på nacken och vem vet om det kanske kommer en ny version snart..
Har ni några tips/råd?
Du kommer inte ångra dig.. om du väntar så kommer du aldrig komma till skott för det kommer snart en ny sen ännu en ny och en ny.....
knobloch
Aktiv medlem
Om det är bättre ISO och snabbare bildtagning som är det viktigaste så känns ju en 7D som ett bättre val. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=345940,479161,339574
Men om inte snabbare bildtagning är jätteviktigt så skulle jag nog också köra på en 5DmkII, om jag hade råd.
Med tanke på vilka objektiv du har (om dina uppgifter här på FS stämmer) så skulle ju en fullformatare sitta ganska bra.
Men om inte snabbare bildtagning är jätteviktigt så skulle jag nog också köra på en 5DmkII, om jag hade råd.
control87th
Aktiv medlem
Det klassiska problemet med att det alltid kommer ett bättre tåg snart.... hur länge ska man stå kvar på perrongen. När jag hade problemet så hade jag en bröllopsresa på gång och ingen systemkamera. Jag bestämde mig för att köpa kameran ca 6 månader innan resan så att jag skulle hinna lära mig kameran tills dess.
Du har en 50D, en helt ok kamera! När tror du att nästa lite viktigare fototillfälle kommer att dyka upp? Både 7D och 5DmII lär ju få intressanta uppföljare under H1 2012.
Var och en måste fatta sina val men om jag satt med en 50D idag så skulle jag vänta tills det åtminstone kommit information om Canons nästa släpp i 5Dm?, xD och xxD serierna
Du har en 50D, en helt ok kamera! När tror du att nästa lite viktigare fototillfälle kommer att dyka upp? Både 7D och 5DmII lär ju få intressanta uppföljare under H1 2012.
Var och en måste fatta sina val men om jag satt med en 50D idag så skulle jag vänta tills det åtminstone kommit information om Canons nästa släpp i 5Dm?, xD och xxD serierna
Henry Fredrikson
Avslutat medlemskap
Hej
Jag funderar på att uppgradera min Canon eos 50d till en 5d mark II, är ute efter bättre ISO och gärna snabbare bildtagning, men tvekar lite för att den har ju några år på nacken och vem vet om det kanske kommer en ny version snart..
Har ni några tips/råd?
Du har uppenbarligen satt Dig in i vad som finnas att välja på och då fastnat för 5D Mark II. Det valet påverkas ju inte av om det kommer en uppföljare eller inte.
Valet är alltså renodlat ska Du köpa nu eller vänta på uppföljaren? Det dilemmat kommer Du alltid att ha. Det är alltid något nytt på gång.
Valet ser ut såhär, enligt min uppfattning, måste/vill Du byta upp Dig nu? Är svaret Ja så välj då det som passar Dig bäst av det Du kan få nu. Du får ingen retroaktiv glädje av att vänta, däremor kan Du vara helt säker att det snabbt därefter kommer något nytt som Du skulle velat ha istället. Den känslan kommer Du alltid att ha. Frågan är bara hur bra kamera Du vill använda medan Du går omkring och bär på den känslan.
5D Mark II är inget dåligt val. Det är en härlig kamera som jag är mycket nöjd med. Ett enda promlem upplever jag. Vid fågelforografering på stativ med fjärrutlösare kan jag inte använda autofokus. Det är för glest mellan fokuspunkterna så kameran fokuserar bakgrunden allt för ofta.
ErlandH
Aktiv medlem
Om du med "snabbare bildtagning" menar fler bilder per sekund ska du nog inte byta till 5D mark 2, eftersom den är långsammare än 50D.Jag funderar på att uppgradera min Canon eos 50d till en 5d mark II, är ute efter bättre ISO och gärna snabbare bildtagning...
Martin_Oberg
Aktiv medlem
5D II har ju gått ner en del i pris sen den lanserades och en eventuell uppföljare kan säkert tänkas bli ganska mycket dyrare när den väl lanseras. (motsvarande lanseringspriset för Mk II eller kanske mer)
Personligen hade jag nog gjort som Magnus föreslår om jag satt med en 50D. Vänta några månader och se vad som händer och om det kommer några officiella uppgifter om en uppföljare.
Hej förresten Control!
Personligen hade jag nog gjort som Magnus föreslår om jag satt med en 50D. Vänta några månader och se vad som händer och om det kommer några officiella uppgifter om en uppföljare.
Hej förresten Control!
control87th
Aktiv medlem