Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Upplösning
- Trådstartare Discover
- Start datum
PerFogelberg
Aktiv medlem
Upplösning beror på flera faktorer. Den viktigaste faktorn är vilket objektiv som sitter på kameran och hur detta används.
Ett stativ höjer upplösningen i bilderna.
Proteus
Aktiv medlem
Discover skrev:
Hej! jag undrar hur stor upplösning man bör ha för att skriva ut A3 med bra kvalitet,vissa säger att upplösningen inte är helt avgörande utan det skiljer mer mellan olika kamera tillverkare.
antal pixlar är inte hela sanningen, snarare kvaliten på dom,
men förenklat kan man väl säga att från en Digital systemkamera med 6 MP upplösning så går det att få fina A3 utskrifter.
stoltz
Aktiv medlem
PerFogelberg skrev:
Så då menar du att med ett schysst Manfrotto-stativ, så kan jag få 22 Mpix ur min 16 Mpixare?
Upplösning och skärpa är inte riktigt samma sak i min värld.
PerFogelberg
Aktiv medlem
Den totala upplösningen blir högre med ett skarpt objektiv. Objektivens upplösning brukar presenteras i MTF-diagram. En sensors upplösning mäts i antalet fotodioder (pixlar).
En kedja är inte starka än den svagaste länken.
En kedja är inte starka än den svagaste länken.
PerFogelberg
Aktiv medlem
Hur stort man kan skriva ut en bild tycker jag är individuellt från bild till bild. Jag tycker inte man kan säga att bara för att man har en viss upplösning på bilden så går den att skriva ut i en viss storlek.
Sedan är det ytterligare faktorer såsom betraktningsavstånd och media som påverkar utskriftsstorleken.
Sedan är det ytterligare faktorer såsom betraktningsavstånd och media som påverkar utskriftsstorleken.