** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte vad du menar med det, jag har bara uttryckt min egen åsikt, inte påstått att det skulle vara någon allmän mening. :)

Blev knas med redigiering istället för nytt inlägg. Men egoism som förklaring är för enkelspårigt att diskutera på forum. Formatet funkar bättre för frön till programförklaringar, tex för Guerrillafoto -10!
 
Vet du vad? Det gör jag inte.


Förvånande.....Eller kanske inte trotts allt.. En del bryr sig ju inte ifall man kluddar ner städerna med sprayflaskor och annat skit... Och du är väl enbart därmed tycligen en utav dom som gillar sådant ..Eller så söker du enbart provosera.. Sådant gillar ju en del också fast man kanske inte egentligen gillar nerklottrat mm ..

jaja...
 
Förvånande.....Eller kanske inte trotts allt.. En del bryr sig ju inte ifall man kluddar ner städerna med sprayflaskor och annat skit... Och du är väl enbart därmed tycligen en utav dom som gillar sådant ..Eller så söker du enbart provosera.. Sådant gillar ju en del också fast man kanske inte egentligen gillar nerklottrat mm ..

jaja...

Principen är ganska enkel, det offentliga rummet tillhör folket och folket bör således ha fullständig rätt att utsmycka det som dom vill. Att man har rätt att köpa plats i det offentliga rummet, och på så vis få "kludda ner" stärker bara min åsikt att man ska ha fullständig rätt att måla, sätta upp affischer osv osv i det offentliga rummet.

Sen att detta absolut inte kommer kunna bli en nyanserad diskussion då sådana är omöjliga att föra när det kommer till detta ämne - motståndarsidan verkar vägra lyssna, och vi har kort och gott slutat bry oss om vad motståndarsidan säger då dom aldrig lyssnar. Jag förstår varför folk tycker att det är fult och störande, I just don't give a shit.
 
Tillhör verkligen det offentliga rummet folket? Vad är det offentliga rummet? En skör gammal träkyrka från 1000-talet? Disponentens nyfrillade villa? En sällsynt biotop. En uggla? en uggla???
 
AFA och liknande gäng anser att skyltfönster bilar och allt som finns i det "offentliga rummet" är ok att slå sönder..Bryta av. måla på mm..

Och givetvis är dessa ytterligheter ok... Och vi som anser annat är enbart moralpredikare...
 
Senast ändrad:
AFA och liknande gäng anser att skyltfönser bilar och allt som finns i det "offentliga rummet" är ok att slå sönder..


Och andra grupper tycker det är ok att skrämma skiten ur Salem en gång om året. Men! Foto som gatukonst! Det tycker jag är coolt! Vill du gå med i Guerrillafoto -10. Mayro? Du är väldigt välkommen, vi exkluderar inte, revirhävdar inte med taggar, utan bjuder att hänga bilder över redan hängda bilder! Något som talar emot egoismen som drivkraft nämnt ovan!
 
Som du kanske läste så skrev jag "liknande gäng"...

Jag har inte en susning om vad gerillafoto är för nått..
 
Tillhör verkligen det offentliga rummet folket? Vad är det offentliga rummet? En skör gammal träkyrka från 1000-talet? Disponentens nyfrillade villa? En sällsynt biotop. En uggla? en uggla???

Jag är helt med på att det är svårt att bestämma vart gränsen för det offentliga rummet går, och där går mångas åsikter isär även inom de på min sidas led. Personligen så anser jag att privat egendom inte tillhör det offentliga rummet, bortsett från bostadshus modell större, och liknande byggnader. Religiösa byggnader anser jag också att man bör låta vara ifred.
 
AFA och liknande gäng anser att skyltfönster bilar och allt som finns i det "offentliga rummet" är ok att slå sönder..Bryta av. måla på mm..

Och givetvis är dessa ytterligheter ok... Och vi som anser annat är enbart moralpredikare...

Det är en ganska stor skillnad på att slå sönder något, och att måla om något - i det ena fallet så går saken sönder, i det andra så förändrar man färgen på saken. Det ena harmlöst, det andra inte harmlöst.
 
Det är en ganska stor skillnad på att slå sönder något, och att måla om något - i det ena fallet så går saken sönder, i det andra så förändrar man färgen på saken. Det ena harmlöst, det andra inte harmlöst.

Som du kanske läser ovan samt i nedan kopierade så inbegreps alla sakerna och inte enbart slå sönder.. Dessa typer av gäng sysslar ju med omväxlande utövande av sina självtagna rättigheter i det offentliga rummet..


är ok att slå sönder..Bryta av. måla på mm
 
Som du kanske läser ovan samt i nedan kopierade så inbegreps alla sakerna och inte enbart slå sönder.. Dessa typer av gäng sysslar ju med omväxlande utövande av sina självtagna rättigheter i det offentliga rummet..

Ja och bryta av och slå sönder är jag emot, måla om tycker jag är helt okej - då, som jag sa, man inte förstör någonting man förändrar något.
 
Och om DU läser tråden du skriver i så ser du svaret själv ;-P
Topic är foto som gatukonst. Det verkar behövas en påminnelse.


Påminna om vad? Att Viktor O "Ganska" anser att tex sprayburksmålare också är skattebetalare då det är skatt på sprayburkarna dom köper och därför kan sabba och andra få ta rätt på skiten ?

Viktor O skrev
Om man använder sprayfärg så finns det anställda som städar efter än :)
Även dom som målar betalar skatt, momsen på sprayfärgen är ju bara ett exempel!

Och du behöver inte skrika med ett stort "DU".. Ta du och läs vad en del skriver så fattar du kanske att vuxna ansvarstagande mäniskor reagerar ......
 
Och du är förstås chef över "folket" och bestämmer vad folket får göra i det offentliga rummet?

Verkligen inte, folk får göra precis vad dom vill så länge det inte skadar andra. Att måla om något skadar aldrig någon, det förändrar utseendet och inte funktionen. Huruvida det är estetiskt eller ej är upp till var och en och vill ägaren till byggnaden tvätta bort det så har han självfallet fullständig rätt att göra detta, men det är hans val och ska således bekostas av honom.
 
Verkligen inte, folk får göra precis vad dom vill så länge det inte skadar andra. Att måla om något skadar aldrig någon, det förändrar utseendet och inte funktionen. Huruvida det är estetiskt eller ej är upp till var och en och vill ägaren till byggnaden tvätta bort det så har han självfallet fullständig rätt att göra detta, men det är hans val och ska således bekostas av honom.

Vi får väl se om ditt resonemang håller i tingsrätten när ditt mål kommer upp. :)
 
Verkligen inte, folk får göra precis vad dom vill så länge det inte skadar andra. Att måla om något skadar aldrig någon, det förändrar utseendet och inte funktionen. Huruvida det är estetiskt eller ej är upp till var och en och vill ägaren till byggnaden tvätta bort det så har han självfallet fullständig rätt att göra detta, men det är hans val och ska således bekostas av honom.

Schysst, då kommer vi hem till dig och sprayar dina kläder i nya färger, om du vill tvätta dem rena sedan är ditt val och ska bekostas av dig.
 
liberalfacisterna sprider sina olustiga dunster

Jag tycker fortfarande att det skulle vara roligare om vi sprängde något. Alternativt kasta våra fekalier på klottrare för att det är mycket mer äkta och naturligt än lösningsmedels baserade färger som sen tvättas bort med ännu mer lösningsmdel.

Jag förstår inte varför klottrarna inte använder vattenfärg? Då skulle dom ju kunna måla igen när det regnat bort och så slapp man alla dessa lösningsmedel. Det påminner lite om dom som häller ut spillolja på vägar bara för att sladda runt med bilen, hur många torkar upp oljan efter sig?

Pappersbilder kan man ju samla ihop efter ett tag och omvandla till nyttig värme, men vad händer med klottret? Är det verkligen miljövänligt bruk av kemikalier?

Alla skiter i allting i dagens samhälle, har många gånger sett dom som ställer ut sopor genom bildörren, och dom som lämnar oljedunkar i skogen, det är klottrarnas fel som aktivt propagerar för sitt onödiga och snuskiga kemikalie-spridande. Ligger sprayburkar och stora färghinkar överallt.

Hu vad jag blir trött på den här höger-liberala attityden om "personlig frihet" att göra vad man vill utan att bry sig om andra.
 
Senast ändrad:
Schysst, då kommer vi hem till dig och sprayar dina kläder i nya färger, om du vill tvätta dem rena sedan är ditt val och ska bekostas av dig.

Mitt hem är inte en del av det offentliga rummet och jag tycker även att jag själv faller under den där kategorin - alla människor och djur förövrigt - som det inte är okej att måla på. Men det här med nyans har ju aldrig riktigt varit eran starka sida antar jag :)
 
ANNONS