recman
Aktiv medlem
Har precis suttit och gått igenom de 146 bidrag som är inlämnade till tävlingen "Bästa julkortet 2008" och det slår mig att det är en förvånansvärt låg nivå på bilderna som Fotosidans medlemmar bidragit med. Saker som orginalitet, finess, teknisk kvalité och "baktanke" (att lagt lite tanke bakom bidraget och inte bara slängt in vad som helst) lyser verkligen med sin frånvaro enligt mig.
Och det är som sagt lite förvånande för min del eftersom jag tycker att det bland Fotosidans medlemmar finns mycket kompetenta fotografer som verkligen kan få en att hajja till när man ser en bild. Men om dessa medlemmar inte anser tävlingen vara intressant nog eller om de helt enkelt tappat sitt sting i kylan vet jag inte.
Efter att gått igenom 146 bilder hittade jag endast 2(!!) bilder som enligt mig höll nåt form av mått för att få en röst. Lite väl låg andel tycker jag.
Nån mer som kikan igenom bidragen? Finner ni fler bilder "bra"?
Och det är som sagt lite förvånande för min del eftersom jag tycker att det bland Fotosidans medlemmar finns mycket kompetenta fotografer som verkligen kan få en att hajja till när man ser en bild. Men om dessa medlemmar inte anser tävlingen vara intressant nog eller om de helt enkelt tappat sitt sting i kylan vet jag inte.
Efter att gått igenom 146 bilder hittade jag endast 2(!!) bilder som enligt mig höll nåt form av mått för att få en röst. Lite väl låg andel tycker jag.
Nån mer som kikan igenom bidragen? Finner ni fler bilder "bra"?