Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Välja minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Babbsan

Medlem
Hallå!
Jag ska köpa 20d och har lite funderingar över minneskort! Har förstått att 20d är en rätt snabb kamera så att det kan vara värt att lägga pengar på ett snabbt kort också!
Till frågan: Jag står i valet och kvalet mellan Sandisk ultra II 1 gb och lexar 80x pro wa 1gb. Är det nån som har erfarenhet av dessa två, som kan säga om det är värt att betala 500 kr mer för ett lexar och om det är några väsentliga skillnader de två emellan?
mkt tacksam för svar!!!
MVH D

Jag tycker att du ska satsa på 1 gb ultra II sandisk. Dem har fått bra i tester och jag rekomnderar dem. Inga somhelst problem plus att dem är prisvärda idag. Minneskortets värde har stigt ner kraftigt i pris så du gör ett bra köp idag än i sommras. För mig kostade en 512 mb sandisk på sommaren lika mycket som 1 gb Ultra II kostar idag. Jag beställde min på nätet... kolla upp på pricerunner.se och sök. Du borde få många bra priser där. Jag valde en JMEdata och fick mitt kort efter en vecka... ganska seg leverans men billigt var det.

Hej Daniel.

Läste en test i en engelsk foto-tidning och av ett tiotal kort så gick de två kort som du nämner upp i en delad första plats.De tyckte att Sandisk var ett bättre köp för de flesta,för de var tveksamma till det extra priset för Lexar.Dock får man programvara för att rädda försvunna bilder med till Lexar-kortet.Har själv köpt ett 1Gb Sandisk Ultra II till min 20D.Handla på Zebramedia,de har ultrasnabba leveranser och är nog billigast också.

programvara för att rädda försvunna bilder får man väl till SanDisc Ultra 2 med. I alla fall fick jag det fö två veckor sedan.

Powershooter skrev:
programvara för att rädda försvunna bilder får man väl till SanDisc Ultra 2 med. I alla fall fick jag det fö två veckor sedan.

Minsann om man inte fick det.Öppnade precis förpackningen till mitt Ultra II och där stod det nåt om RescuePRO.Då följer det även med SanDisk-kort och inte bara från Lexar.

Tack för svaren!
Det blir ett sandisk!
Alltid lika kul/bra att skriva inlägg/frågor på fotosidan, får alltid snabba svar!:)
MVH D

ANNONS
Götaplatsens Foto