Annons

Vända bild i photoshop?

Produkter
(logga in för att koppla)

mstoltz

Aktiv medlem
Hej

Jag pysslar mycket med vad andra kallar morphning...dvs sätter ett ansikte på en annans kropp.

Min fråga är.....jag vet att man kan vända bilden spegelvänd....men t.e.x....om jag har ett ansikte som jag bara vill vinkla / vända lite...och inte direkt 180 grader...hur gör jag då?

Hoppas ni förstår vad jag menar :)

T.e.x om vinkeln på ansiktet är lite för mycket åt vänster, men vill bara vrida det lite till höger ?

MVH
Morgan

Vinkeln kan du inte göra något åt.

Morphning är när du gör en gradvis övergång från ett ansikte till ett annat.

Att sätta ett ansikte på en annans kropp är mer av ett montage.

Alla dom funktionerna ligger under fliken redigera/omforma. Heter perspektiv, förvräng, skeva etc...

jag tackar för all hjälp.....kan passa på att fråga en sak till .

Jo t.e.x i photoshop när man skall skriva...och man skall välja typsnitt/stilen eller vad det heter, så har jag sett att i listan så kan man se hur det kommer se ut när man skriver med olika typsnitt.

Är det någon som vet hur man gör för att se typsnittet/stilen i listan hur det kommer se ut innan man skriver...så man inte skriver och sedan behöver leta i litstan hela tiden.

enklaste sättet att vända är att ta tag i ett "handtag" i "omforma fritt" (ctrl-t) och dra tills bilden blir jättesmal. Sen fortsätter du och drar vidare, då blir den större igen åt andra hållet och vänd.

ANNONS
Götaplatsens Foto