Annons

Värde på Canon 28/2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

Lovan

Aktiv medlem
Jag har ett canon 28/2.8 liggandes som blev över efter jag sålde bort all min utrustning. Vad kan man tänka sig få för det?
Det är i väl använt skick(fick det av f.d. pressfotograf). Mekaniskt bra. Optiskt bra. Lite smårepor på frontlinsen men inget som jag sett på bild.

/Niclas

Sålde häromdagen ett EF 28mm 1.8 bra begagnat här på Fotosidan för 2 000 kr. Då gick det fort, ditt objektiv är mindre värt, 1100 kanske kan du prova med så nappar nog någon, de är inte så dyra nya de där - men bra!

Med ett nyhpris på 2000:- hos cyberphoto och med tanke på skicket så skulle jag vilja säga.... 800:- som mest.

Jag skulle nog tro att du får 1000-1200 beroende på skick. Under 1000 är billigt för den gluggen. Nypriset är en sak, men det är fortfarande en av de mest prisvärda fasta gluggarna man kan köpa.

mange78 skrev:
Jag skulle nog tro att du får 1000-1200 beroende på skick. Under 1000 är billigt för den gluggen. Nypriset är en sak, men det är fortfarande en av de mest prisvärda fasta gluggarna man kan köpa.

Visst är under 1000 lappen billigt. Men är det väl använt med lite repor på glaset så ska det vara billigt :)

Det är smårepor och inte sånna som finns i tunnelbanevagnarna :)
Jag sätter ut det för en tusenlapp så får dom väl pruta om det är så.

ANNONS
Götaplatsens Foto