Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värde på Leica X2 + evf2 + väska

Produkter
(logga in för att koppla)

hampthechamp

Ny medlem
Hej!

Jag funderar på att sälja min svarta Leica X2 med tillhörande Leica evf2-sökare och en Leica beredskapsväska. Vad skulle ni säga är ett rimligt pris? Den är i fint skick och tar fantastiska bilder, tyvärr använder jag den alldeles för sällan. Tacksam för svar!
 

Frekeman

Aktiv medlem
Hej.

EVF:en kan du nog lätt sälja separat för en 1 500 - 2 000 kronor – den fungerar ju utmärkt till Leica M240. Det är samma EVF som Olympus men en del betalar lite mer för att det står Leica på den. Själv köpte jag Olympus-varianten för motsvarande 1 100 SEK till min M.

Själva kameran kanske du kan få runt 9 000 SEK om man går efter vad de tar på eBay. Eller mer. Eller mindre.

Vet inte vad en Leica beredskapsväska här så kan inte ge nåt råd.

Mvh
Fredrik
 

jkm

Aktiv medlem
Priserna på E-bay ger ingen hint över huvudtaget om inte auktionen är avslutad. Sett till priserna på Tradera kanske du kan få 5-6000 för din kamera. Max en tusing för sökaren och beredskapsväskan en 500 hundring. Men jag kan ha fel... Prova att lägga ut din annons här på FS, sätt ett vettigt pris och kolla vad du får för respons. Ha det gött!
 

hampthechamp

Ny medlem
Hej.

EVF:en kan du nog lätt sälja separat för en 1 500 - 2 000 kronor – den fungerar ju utmärkt till Leica M240. Det är samma EVF som Olympus men en del betalar lite mer för att det står Leica på den. Själv köpte jag Olympus-varianten för motsvarande 1 100 SEK till min M.

Själva kameran kanske du kan få runt 9 000 SEK om man går efter vad de tar på eBay. Eller mer. Eller mindre.

Vet inte vad en Leica beredskapsväska här så kan inte ge nåt råd.

Mvh
Fredrik
Tack för svar Fredrik. Det är samma väska som nedan

 

Frekeman

Aktiv medlem
Tack för svar Fredrik. Det är samma väska som nedan

Den väskan kanske gör att du får ut en 500 SEK mer eller nåt kan jag tänka mig?

Janne har definitivt fel om sökaren – den är värd mer än 1000 SEK. Olympusversionen är värd nånstans runt den summan men Leican får du mer för – trots att det är precis samma produkt!
 
ANNONS