Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värdering: Nikon D850 uppsättning.

Produkter
(logga in för att koppla)

SamuelNordin

Ny medlem
Hej! Som rubriken lyder så skulle jag velat få en realistisk värdering till den utrustning jag idag kör med. Av anledningen att efter augusti nån gång så kommer jag att konvertera över till Sony träsket.

Som syns på bifogade bilden så skulle ja vilja få höra vad ni tror detta kan tänkas ligga i för prisbild. Totalt för allt. Finns inga skador i huvud taget så långt jag känner till, allt är i så got som mint skick.
Just D850 huset, sigma 70-200 och 50mm har alltid förvarats i en hard case väska. Allt är med tillhörande original kartong och tillhörande väskor som följt med. UV filter har ej suttit på gluggarna med har vårdats mycket väl och finns inga repor, möjligtvis damm.
Aldrig haft några problem med utrustningen förutom 24-70 gluggen som är köpt i andra hand, defekt med fungerande. Något med zoomen som inte känns helt bra, något kan eventuellt va löst inuti. Finns även en liten inbuktning på zoom greppet.
Fungerar rent mekaniskt och tar fortfarande mycket fina bilder.

- Nikon D850 hus. (Höftar att huset gjort omkring 20000 exponeringar)
- 1st extra batteri till D850.
- Kamera rem.
- 64gb Sony (XQD R440mb/s W440mb/s)
- SB700 Blixt. (väska ingår) (filter, grönt å orange ingår)
- Nikon 50mm f1,8.
- Nikon 24-70mm f2,8 (defekt men fungerande lins) (väska ingår)
- Sigma 70-200mm f2,8 (väska ingår)


Detta är alltså inte till salu idag utan önskar en värdering om möjligt.. =)

Mvh, Samuel Nordin
Örnsköldsvik
 

Bilagor

Ventures

Aktiv medlem
Dumt att sälja som paket om man vill ha ut maximalt.
Jag skulle t.ex. bara vara intresserad av huset (om jag var ute efter en D850) och inte betala något alls för det andra.
 

SSD

Aktiv medlem
Skulle inte sälja i paket utan del för del. Så här ser jag på värdet:
Nikon D850, 25,000-28,000:-.
Batteri, 300:- förutsatt det är original
Kamerarem original 0:-. Är det ett Peak Design, 300:-
Minneskort, 500:-
Kamera, batteri, minneskort och rem kan med fördel säljas i paket för att komma upp i pris
SB700, 1000:-
Nikon 50/1,8 , 1000:-
Nikon 24-70/2,8 defekt!?, 0 - 3000:- beroende på vad som är defekt
Sigma 70-200/2,8, 4000:- om det ör det senaste.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Här får du fram det verkliga antalet exponeringar från kamerans interna räkneverk: https://www.camerashuttercount.com/
Det är inte kärnfysik direkt eftersom det finns i metadatan i filen på Nikon, så det är rätt lätt att hitta i ett program som kan visa mer komplett metadata (t ex PS om man har det). Om vi ska vara noggranna så är det antalet slutarrörelser och inte antalet exponeringar/tagna bilder.
 

SamuelNordin

Ny medlem
Skulle inte sälja i paket utan del för del. Så här ser jag på värdet:
Nikon D850, 25,000-28,000:-.
Batteri, 300:- förutsatt det är original
Kamerarem original 0:-. Är det ett Peak Design, 300:-
Minneskort, 500:-
Kamera, batteri, minneskort och rem kan med fördel säljas i paket för att komma upp i pris
SB700, 1000:-
Nikon 50/1,8 , 1000:-
Nikon 24-70/2,8 defekt!?, 0 - 3000:- beroende på vad som är defekt
Sigma 70-200/2,8, 4000:- om det ör det senaste.
Alright, tack för svar!. Jag kommer att släppa allt styckvis, tänkt om där. Kan tänkas att det dyker upp lite delar här i slutet på augusti månad.
 
ANNONS