Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Väska för liten utrustning
- Trådstartare pritect
- Start datum
SmurfMolly
Aktiv medlem
Kolla på lowepros väskor, nova 1 eller nova 2 kanske.
Cyber brukar ange alla mått annars finns det på www.lowepro.com
/malin
Cyber brukar ange alla mått annars finns det på www.lowepro.com
/malin
panelkungen
Aktiv medlem
Kan tipsa om någon av LowePro´s väskor i Nova- eller Stealth Reporter-serierna. Jag har själv en Stealth Reporter 500 AW (säljs inte längre) och denna få man ner massor i. Det svåra är att veta vilken storlek man ska ha, men om man kollar på hemsidan (www.lowepro.com) kan man få lite bättre uppfattning.
EDIT: Äsch, Malin var före.
EDIT: Äsch, Malin var före.
SmurfMolly
Aktiv medlem
janne_145 skrev:
så ni tror en nova 2 skulle passa bra? ha blixten i frontfickan? nån som har en nova2?
Högst tveksamt att du får ner en blixt i frontfickan.. den rymmer ganska lite då regnskyddet tar upp en del plats bakom.
Kan rekommendera stealth reporter jag med... rymmer mera och är smidigare än novaväskorna.. har själv en 200 aw som rymmer mkt... finns även 100aw tror jag.. större än ni tänkt er kanske.
panelkungen
Aktiv medlem
Om man plockar bort en del av innanmätet på Stealth Reportern kan den bli så platt som man önskar. Nackdelen är att man förlorar en del stöttålighet, men i många fall går det hur bra som helst. Jag gör ofta så när jag bara ska har ett kamerahus och kanske 2 objektiv med mig, väskan blir mycket smidigare och skönare att bära. Kan oxå påpeka att en fullastad Stealth Reporter 500 AW är inte bekväm att bära några längre sträckor, men detta gäller nog alla större axelväskor.
Nikonetha
Aktiv medlem
Den här väskan har jag själv skaffat som komplement när inte ryggsäcken skall vara med
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=11022
Jag är jättenöjd med den, får ner med D200 med ett objektiv på samt ytterligare 2 objektiv och jag "knör" ordentligt.
Däremot har jag mest använt den med kameran med en glugg på och ytterligare en vid sidan om.
Utöver det ex plånbok, nåt filter, nycklar tom baddräckt vid ett tillfälle..
Den här väskan upplever jag framförallt perfekt när kameran skall med i vardagslivet, som i mitt fall till jobbet, ut på stan på kvällen, till badstranden.. på konserten osv.
Att den också ät utrustad med reflexer är ju också ett litet plus när man är ute på stan och nattfotograferar
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=11022
Jag är jättenöjd med den, får ner med D200 med ett objektiv på samt ytterligare 2 objektiv och jag "knör" ordentligt.
Däremot har jag mest använt den med kameran med en glugg på och ytterligare en vid sidan om.
Utöver det ex plånbok, nåt filter, nycklar tom baddräckt vid ett tillfälle..
Den här väskan upplever jag framförallt perfekt när kameran skall med i vardagslivet, som i mitt fall till jobbet, ut på stan på kvällen, till badstranden.. på konserten osv.
Att den också ät utrustad med reflexer är ju också ett litet plus när man är ute på stan och nattfotograferar
Odden
Aktiv medlem
Har lovepro nova 2 aw i den så har jag Minolta D7D med sigma 17-70 monterat som ligger i mitten facket ena facket bervid har ja minolta 100-200 objektiv och i andra har jag blixten facket som finns i kocket har jag minneskort o batteri och frontfacket har jag några filter, putsduk sedan är väskan full får inte med mig mitt 50-1,8 objektiv eller fjärrkontroll mm
Odden
Aktiv medlem
SmurfMolly skrev:
Kan rekommendera stealth reporter jag med... rymmer mera och är smidigare än novaväskorna.. har själv en 200 aw som rymmer mkt... finns även 100aw tror jag.. större än ni tänkt er kanske.
Håller med Malin skulle nog själv köpt stealth reporter 200aw i stället itället för nova 2aw. Dom verkar smidigre och bekvämare funderar själv på en stealth reporter 300aw den är 70:- dyrare än 200aw
nonno
Aktiv medlem
Crumpler kanske kan vara något?
Har ni tittat på Crumplers väskor?
Jag har själv en Long Schlong som nog är i den storleken som ni söker. Den eller andra modeller av Crumplers väskor kan jag rekommendera. De säljs bl a via en del Expert-butiker samt Kameradoktorn i Sthlm. Kanske kan någon av nätbutikerna ha dem i sitt sortiment också.
Det är bra väskor av god kvalité samt att de har fördelen att inte riktigt se ut som kameraväskor.
Jag tror att det ska finnas någon recension på Fs också.
Hemsida:
http://www.crumpler.se/2.0/site.html
/Nonno
Har ni tittat på Crumplers väskor?
Jag har själv en Long Schlong som nog är i den storleken som ni söker. Den eller andra modeller av Crumplers väskor kan jag rekommendera. De säljs bl a via en del Expert-butiker samt Kameradoktorn i Sthlm. Kanske kan någon av nätbutikerna ha dem i sitt sortiment också.
Det är bra väskor av god kvalité samt att de har fördelen att inte riktigt se ut som kameraväskor.
Jag tror att det ska finnas någon recension på Fs också.
Hemsida:
http://www.crumpler.se/2.0/site.html
/Nonno
Rasmussen
Aktiv medlem
Photo runner
Jag kör hårt med min lowepro photo runner och kan inte mer än säga att den är ett kap. Jag får ner min 300d med sigmas 70-300 monterat och då finns det plats för två objektiv till eller objektiv + blixt och extra minneskort, portabel-hdd, polfilter samt ett ytterfack där jag kan mosa ner batterier fjärrutlösare, laddare och lite extra kablar.
Går även att fästa ett litet stativ om man vill det.
//Andreas
Jag kör hårt med min lowepro photo runner och kan inte mer än säga att den är ett kap. Jag får ner min 300d med sigmas 70-300 monterat och då finns det plats för två objektiv till eller objektiv + blixt och extra minneskort, portabel-hdd, polfilter samt ett ytterfack där jag kan mosa ner batterier fjärrutlösare, laddare och lite extra kablar.
Går även att fästa ett litet stativ om man vill det.
//Andreas
SixBySix
Aktiv medlem
Är det något som är värt att lägga lite extra pengar på så tycker jag det är en väska. Nu pratar vi ganska små skilnader, kanske några hundralappar. För mig så var köpet av en Stelth Repoter 500 det bästa köpet jag någonsin gjort av fotoprylar. Eftersom jag ofta bär runt prylarna har den gjort stor skillnad för mitt fotograferande. Robust, bekväm (med lilla höftbältet och en AV-Phototech elastisk axelrem) rymmer mycket (liten utrustning + jacka, vatten, mm ev velbon minilux stativ) eller bara en stor utrustning. Det bästa är dragkedjan i locket som gör att man kommer åt grejorna på ett par sekunder och behöver inte ta av sig väskan.
Det ända som inte är så bra är att inredningsalternativen borde varit mer flexibla.
MVH, Niclas
Det ända som inte är så bra är att inredningsalternativen borde varit mer flexibla.
MVH, Niclas
Odden
Aktiv medlem
Jag tycker också det att man skall lägga lite pengar på en väska
Det var kanske en bra lösning med höftbälte har ju bestämt mig att köpa en Stelth Repoter 300 tror den är lagom stor för det jag har och kommande planerade inköp
Niclas blir det inte jobbigt att bära väskan runt höften ???
Det var kanske en bra lösning med höftbälte har ju bestämt mig att köpa en Stelth Repoter 300 tror den är lagom stor för det jag har och kommande planerade inköp
Niclas blir det inte jobbigt att bära väskan runt höften ???
SixBySix
Aktiv medlem
Så som jag lastar väska blir viktfördelningen ca 50%-50% mellan höfter och axelrem. Om man lastar tungt och förlänger axelremmen så att man bär mycket med höfterna, ja då "slår" väskan i litegran i baksidan av låren om man går normalt och om man drar ut på stegen kan det bli lite jobbigt. Å andra sidan behöver man bara hasa runt väskan lite så att den hänger lite mer "snett bak" alltså lite mer på ena eller andra höften... så är problemet löst. Det är väl enda "problemet" som jag kan tänka mig.
Jo... en liten sak som jag stör mig på vid så gott som alla fotoväskor är att de är så bulkiga... d v s stort djup. Hade varit bra om huvudinsatsen (som går att ta ut så att man bara får ett skal) hade gått att justera i djup. D v s att väskan inte alltid sticker ut så långt från kroppen. Tar man ut den stora polstringen tappar väskan sin form helt... vilket kan vara bra för att den då ser ut som en vanlig messenger bag (mindre stöld/rånrisk) den blir då plattare, men djupare (för och nackdelar = får plats med stativ men hänger ännu längre ned på rumpan). En ryggsäck med höftbälte bär man ju ovanför höftbältet. Men jag tycker det fungerar kanon... jag är supernöjd (med ett par små reservationer ;-)
Jo... en liten sak som jag stör mig på vid så gott som alla fotoväskor är att de är så bulkiga... d v s stort djup. Hade varit bra om huvudinsatsen (som går att ta ut så att man bara får ett skal) hade gått att justera i djup. D v s att väskan inte alltid sticker ut så långt från kroppen. Tar man ut den stora polstringen tappar väskan sin form helt... vilket kan vara bra för att den då ser ut som en vanlig messenger bag (mindre stöld/rånrisk) den blir då plattare, men djupare (för och nackdelar = får plats med stativ men hänger ännu längre ned på rumpan). En ryggsäck med höftbälte bär man ju ovanför höftbältet. Men jag tycker det fungerar kanon... jag är supernöjd (med ett par små reservationer ;-)