Annons

Väska för liten utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)
Ryggsäcken Kånken från Fjällräven blir bra, men även i övernattningsväskan när jag är ute och åker.

Ibland stoppar jag ned kameran i rockfickan och eventullt extraobjektiv eller blixt i en annan ficka. Oftast hänger den över axeln.

Jag har en LowePro OffTrail http://www.scandinavianphoto.se/?45177
Fördelen med den är att den består av en kameraväska som enbart rymmer kameran och två objektivväskor. I den ena kan du ha ett litet zoomobjektiv och i den andra kan du ha blixten (kanske). När du ska ut på en vandring i dagsljus och inte behöver någon blixt så är det bara att ta bort blixtväskan. Behöver du inte ett extra objektiv så har du bara själva kameraväskan. För mig är denna väska tyvärr lite för liten. Jag har en Canon 30D som passar så precis att man måste vara noga med hur man lägger halsremmen. Det tar lite tid att få ner sin kamera. Sidofickorna är något små så min blixt sticker upp ur ena fickan. Ett bättre val för mig hade varit modellen större. OffTrail 2 http://www.scandinavianphoto.se/?45082 men då jag precis som du ville ha en så liten väska som möjligt valde jag denna modell. Tog tyvärr i lite för mycket i litenhet.

Där ser man vad smaken är olika... jag har en "LowePro Off Trail 2" och gillar inte den på grund av alla lösa band som hänger och slänger (de är väl till för att kunna fästas runt midjan) och så känns det lite otryggt att ha objektiven i de löstagbara tuberna på sidorna i fall de lätt kan råka lossna. Min 350D får knappt plats när jag har mitt 150-makro på och ingen extrautrustning får plats så jag vill gärna hitta en annan väska som passar bättre för mig.

Kör slingshot 100

Om man kör riktigt liten utrustning som jag (350D,18-55,motsolsskydd,sony w12,lite sladdar o mp3) så funkar slingshot 100 perfekt. Visst skulle jag önska lite mer utrymme när jag vill ha matlåda o kanske en tröja med mig. Men för de där dagarna när det bara är jag, kameran och fritid. Då är den perfekt!

ANNONS
Götaplatsens Foto