Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väska för nackproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

Dunne

Medlem
Hej
Jag har sedan några år tillbaka problem med nacken och kan i princip inte bära något som belastar direkt nacke eller axlar utan att det kommer skapa huvudvärk och övrigt ont.
Så jag undrar vad ni har för råd till en kameraväska som kan få plats med kamera med objektiv och ett till objektiv. Jag har kollat in midjeväskor och liknande men vet inte riktigt vad jag ska titta efter.
Väskan ska inte användas till några speciellt krävande vandringar utan bara i vardagen.

MvH

Louise F

Lowe pro har även kameraväskor för att hänga i bälte, TopLoad, och en serie lite större Reporter Stealth vilka har höftbälte, men även axelrem. Jag bär min till 60% på höften med 10kg grejor i. Lättare packad kan man bära 80% av vikten över höftbältet.

Hej
Jag har sedan några år tillbaka problem med nacken och kan i princip inte bära något som belastar direkt nacke eller axlar utan att det kommer skapa huvudvärk och övrigt ont.
Så jag undrar vad ni har för råd till en kameraväska som kan få plats med kamera med objektiv och ett till objektiv. Jag har kollat in midjeväskor och liknande men vet inte riktigt vad jag ska titta efter.
Väskan ska inte användas till några speciellt krävande vandringar utan bara i vardagen.

MvH

Louise F

Har liknande problem efter att jag bröt nacken och i samband med att den skruvades ihop så kom lite nerver i kläm = svår kronisk värk, så att bära saker är ett problem, jag fick med en slingshotväska med kameran men den funkade inte pga detta men så hittade jag en bra lösning.

Denna http://www.focusnordic.se/Product/MAINITEM_321 tack vare midjebältet så bär jag största vikten där men kan använda axelremmen också för att få den att sitta som jag vill, sedan finns det lilla handtaget på locket för enkel hantering vid lastning/lossning i fordon, så en flexibel väska som rymmer allt jag behöver.
Sidofacken kan enkelt ta bort om Du inte behöver dem så blir den mindre och lättare, men jag har insett att de vadderade sidofacken är perfekta att förvara en vattenflaska i så den ena har jag extra gluggen i och den andra vatten flaskan ;-)

Denna http://www.focusnordic.se/Product/MAINITEM_321 tack vare midjebältet så bär jag största vikten där men kan använda axelremmen också för att få den att sitta som jag vill, sedan finns det lilla handtaget på locket för enkel hantering vid lastning/lossning i fordon, så en flexibel väska som rymmer allt jag behöver.
Sidofacken kan enkelt ta bort om Du inte behöver dem så blir den mindre och lättare, men jag har insett att de vadderade sidofacken är perfekta att förvara en vattenflaska i så den ena har jag extra gluggen i och den andra vatten flaskan ;-)

Kan bara hålla med perfekt att ha kameran mm runt magen: den rymmer min Nikon D90+18-200 i stora facket, sen extrabatteri, minneskort fjärrkontroll, vinkelsökare mm.

Går även utmärkt att sätta på flera objektivväskor på midjebältet för ökan flexibilitet.

mvh Pierre

Vill Du ha mer en bara ett höftbälte finns olika väst-lösningar att tillgå. Jag har en M.O.L.L.E. från US Army som jag använder för att få en del saker lite högre upp än på höften. M.O.L.L.E. är billig som skrutt och mycket stabil att bära utan att belasta nacken.

ANNONS
Götaplatsens Foto