Annons

Väska för NIKON Z6II + 27-70/4S som ryggsäck framifrån

Produkter
(logga in för att koppla)

smislo

Aktiv medlem
Hej,

Letar efter en väska för NIKON Z6II + 24-70S (Z24-200/4-6.3VR) som ska bäras som en ryggsäck fast på magen/ bröstet.

Tanken är att kunna ta kamera snabbt vid behöv samtidigt som är skönt att bära och att den inte fladdrar runt. En av användningsområde är att när man åker skidor eller liknade...

Har testat med MindShift Gear Kameraväska PhotoCross 13 eftersom den kan väldigt snabbt vridas fram men den är så obekväm att jag sålde den.
Har också försökt med Think Tank Digital Holster 10 v2.0 men fick inte riktigt att Z6 + 24-70S passar i den (väldigt, väldigt tight) och samtidigt visste inte hur skulle jag fast utan att fladdra runt...Think Tank Digital Holster 20 v2.0 är å andra sidan för stor...

Några förslag?
 

Prauter

Aktiv medlem
Jag kör ibland med en Lowepro photosport 200 för just skidåkning. Det är visserligen en ryggsäck så inte riktigt vad du efterfrågar, men den är hyfsat snabb att få fram. Man tar av ena axelremmen och svingar fram ryggan och sen sitter öppningen i sidan.
 

smislo

Aktiv medlem
Jag gillar Lowepro TopLoader som finns i flera storlekar. Prova i butik innan köp.
(jag bär min högt på bröstet vid vandring)


/Stephan
Svårt det där med prova...SC i Malmö har skalat ner verksamheten och verkar inte ha Lowepro märke överhuvudtaget och Umeå är långt borta från Malmö, hi...blir att beställa och lämna tillbaka om det inte passar som jag gjorde med Think Tank Digital Holster 10 v2.0...
 

Makten

Aktiv medlem
Jag cyklar mycket i skogen med kamera, vilket innebär ungefär samma problembild som med utförsskidor, antar jag. Den bästa lösningen jag hittat är en midjeväska som är avsedd specifikt för att rymma en kamera, men samtidigt är det en "sportprodukt" snarare än en vanlig kameraväska. Den går liksom Mindshift att snabbt vrida fram men är så bekväm att man inte ens märker att man har den på sig när den sitter bak. Kanske kan vara nåt? Jag får ner min Sony a7 II med ett ganska bastant men inte alltför långt objektiv utan problem, och det går till och med att knö ner Fuji GFX 50R med 45/2,8 och dessutom ha lite plats för övrigt. Såhär...

20201224_133741_fb.jpg


Kanske kan vara nåt att kolla in? Jag gissar att din Z7 med normalzoom är något längre än kombinationen på min bild, men det bör få plats om man flyttar på mellanväggen. Det är såna där vanliga kardborrefästa väggar som i de flesta kameraväskor.

Edit: Den sitter still och skumpar inte ens för stökig skogscykling. Här är det jag som hojar framför kameran, med just den väskan på ryggen:
 

Makten

Aktiv medlem
Makten har läst lite recensioner om EVOC, verkar lovande...vet du var kan man testa/ beställa den i Sverige?
Den är nog cykelspecifik, så i cykelbutiker då möjligen. Tror jag beställde från Tyskland dock eftersom det är väldigt mycket billigare. Strax över tusenlappen.

Den andra du länkade till såg väldigt liten ut. Evocen är ganska stor men sitter såpass bra att man inte tänker på den. Jag hade önskat att den haft ett vadderat midjeband (som deras mindre, icke kameraspecifika modell har), men det funkar förvånansvärt bra utan. Sidofacken är ganska styva och gör att väskan hänger bra på höfterna ändå. Dessutom är hela väskan lite hård vilket gör att den håller formen även när den är öppen, så kameran liksom inte kläms fast när man ska ta ur och stoppa i den i väskan när väskan sitter runt midjan.
 

Thomas.M

Medlem
Jag cyklar mycket i skogen med kamera, vilket innebär ungefär samma problembild som med utförsskidor, antar jag. Den bästa lösningen jag hittat är en midjeväska som är avsedd specifikt för att rymma en kamera, men samtidigt är det en "sportprodukt" snarare än en vanlig kameraväska. Den går liksom Mindshift att snabbt vrida fram men är så bekväm att man inte ens märker att man har den på sig när den sitter bak. Kanske kan vara nåt? Jag får ner min Sony a7 II med ett ganska bastant men inte alltför långt objektiv utan problem, och det går till och med att knö ner Fuji GFX 50R med 45/2,8 och dessutom ha lite plats för övrigt. Såhär...

Visa bilaga 153347


Kanske kan vara nåt att kolla in? Jag gissar att din Z7 med normalzoom är något längre än kombinationen på min bild, men det bör få plats om man flyttar på mellanväggen. Det är såna där vanliga kardborrefästa väggar som i de flesta kameraväskor.

Edit: Den sitter still och skumpar inte ens för stökig skogscykling. Här är det jag som hojar framför kameran, med just den väskan på ryggen:
Jag cyklar mycket i skogen med kamera, vilket innebär ungefär samma problembild som med utförsskidor, antar jag. Den bästa lösningen jag hittat är en midjeväska som är avsedd specifikt för att rymma en kamera, men samtidigt är det en "sportprodukt" snarare än en vanlig kameraväska. Den går liksom Mindshift att snabbt vrida fram men är så bekväm att man inte ens märker att man har den på sig när den sitter bak. Kanske kan vara nåt? Jag får ner min Sony a7 II med ett ganska bastant men inte alltför långt objektiv utan problem, och det går till och med att knö ner Fuji GFX 50R med 45/2,8 och dessutom ha lite plats för övrigt. Såhär...

Visa bilaga 153347


Kanske kan vara nåt att kolla in? Jag gissar att din Z7 med normalzoom är något längre än kombinationen på min bild, men det bör få plats om man flyttar på mellanväggen. Det är såna där vanliga kardborrefästa väggar som i de flesta kameraväskor.

Edit: Den sitter still och skumpar inte ens för stökig skogscykling. Här är det jag som hojar framför kameran, med just den väskan på ryggen:
 
ANNONS