Annons

Väska för två kamerahus mm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kem

Aktiv medlem
Tjenare allihopen!

Jag har börjat leta efter en väska som skall rymma denna Canonutrustning-

-1st kamera med 17-55 objektiv
-1st kamera med batterigrepp och 70-200 objektiv
-6st CF kort
-2st 580EX blixt
-2st laddare
-4 extra batterier

-en o annan snusdosa,macka,en läsk och en nyckelknippa.....ungefär.

Väskan får gärna vara rektangulär och med axelrem.
Gärna lagomt hårda väggar och bottnar så att den liksom inte faller ihop när man bär den.

Någon som kan tipsa om någet märke jag bör söka efter?

Vad använder NI?

Ha det så bra / Kenneth

Tack Johan och Lasse!

Surfar runt lite och det verkar ju bra:)

Jag vet åxå nu att jag nog borde skrivit att kamerahusen skall rymmas med monterade objektiv.

Jag kan inte se några bilder på de olika väskorna som säger att det går att göra så?

Skall läsa tråden Lasse!

Tack så länge / Kenneth

EDIT: Och tråden sa att det just går att ha monterade objektiv på två kamerahus i Crumpler väskan:))

Blir nog en sådan då!

TACK!!!

/ Kenneth

Jesper Lindeblad skrev:
Är ute efter samma sa men har ytterligare ett krav den skall tåla lite väder, funderar på denna.

http://www.bhphotovideo.com/bnh/con...058&is=REG&addedTroughType=categoryNavigation

Den Tamracväskan verkar ju åxå perfekt, den har det jag tror att jag saknar i Crumpler:n dvs. En massa små fack och easy-grip bärhandtag.

Kollade i länken och det ser ju ut som om man kan ha två kamerahus med monterade objektiv. Undrar om motljusskydden kan sitta på eller?

/ Kenneth

Jesper Lindeblad skrev:
Är ute efter samma sa men har ytterligare ett krav den skall tåla lite väder, funderar på denna.

http://www.bhphotovideo.com/bnh/con...058&is=REG&addedTroughType=categoryNavigation

Crumplerväskan är vattenskyddad och rätt rejält också, ifall det skulle förändra din uppfattning.

Om du tittar lite närmare på väskan ser du att det ligger ett objektiv (gissar på 70-200 eller nåt i den stilen) skulle tro att det funkar att lägga i detta med motljuskyddet påsatt men är inte säker...

/:

Har en crupler sedan tidigare.
Snyggare väska på utsidan får man leta efter.
Jag gillade dock inte insidan som jag tycker var trång och dåligt planerad, den är numera videokameraväska.

/Jesper

Billinghamväskorna har utrymme på höjden. Kolla måtten så ser du om det får plats ett hus ovanpå gluggen.

Nu har jag beställt en Crumpler December Quarter, BRUN!! :) Tack alla för tips, ovärderligt!

/ Kenneth

Sådärja, nu har jag burit väskan (Crumpler December Quarter BRUN!!!) några dagar. Den här passar mig perfekt! Två kameror utan att behöva "knöka" in dom. Lätt att få in och ut kamerorna. Tillbehören ryms bra. Saknar inte ett easygrip bärhandtag, jag tar bara ett nära grepp i axelremmen när jag skall in och ut ur bilen tex. Nu vet jag åxå att en 30D med 17-55 is USM går ner med motljusskyddet monterat. YEAH!!!
På 70-200:at måste man skruva lös och vända på motljusskyddet (ihopfällt läge) då passar det perfekt åxå:)

Tack alla för tipsen! GREAT!!!

SNYGG är den åxå,,,,den bruna alltså:)

*visslar en sommarvisa och vandrar ut i natten*

/ Kenneth

Senast ändrad:
Gott, jag är också supernöjd. Speciellt när folk säger nåt i stil med "va? är det en fotoväska?
...sen får man i rätt rejält med grejor utöver foto. Det går helt enkelt att ha den som en vanlig väska också vilket är precis vad jag vill ha. Snackade förresten med en snubbe häromdagen som har en likadan väska. Han sa att den är kanon när man åker motorcykel också...

Kul att du är nöjd.

/Lasse

ANNONS
Götaplatsens Foto