Annons

Väska till 6D + 24-105

Produkter
(logga in för att koppla)

nabbor

Aktiv medlem
Hej.
Jag behöver en väska för de gånger jag bara vill ha med kameran och inte hela ryggsäcken.
Jag är inne på en toppmatad väska , har använt Lowepros TLZ-modeller till tidigare kameror och gillar dem.

Vill gärna få ner kameran med motljusskydd på samt kameraremmen. Helst utan att behöva pressa ner den. Är Toploader Zoom 55 AW rätta modellen? Någon som testat den med 40D / 7D / 6D / 5D med 24-105-objektivet på?

Hej,
Jag kör med Lowepro Toploader Pro 70 AW. Har en 5d mkii med batterigrepp och 24-105:an (inkl motljusskyddet monterat) och det fungerar kanon. Kameran ligger stadigt, utan att den känns tajt. Hade remmen på tidigare och det fungerade det också.

Hej.
Jag behöver en väska för de gånger jag bara vill ha med kameran och inte hela ryggsäcken.
Jag är inne på en toppmatad väska , har använt Lowepros TLZ-modeller till tidigare kameror och gillar dem.

Vill gärna få ner kameran med motljusskydd på samt kameraremmen. Helst utan att behöva pressa ner den. Är Toploader Zoom 55 AW rätta modellen? Någon som testat den med 40D / 7D / 6D / 5D med 24-105-objektivet på?

Jag har också varit ute efter liknande väska med samma premisser. I de butiker jag har tillgängliga fanns ingen tillräckligt stor zoom-väska. Jag tror att du måste upp mot aw 70-75, men har inte testat. Kan vara att 70 är för liten, och 75 för stor/klumpig.

Jag fastande för mer traditionella axelväskor, för mig kändes det lite olustigt att allt skullle balansera på motljusskyddet i en zoomväska. Så för en liggande 6d+24-105 + motsljusskydd tyckte jag manfrottos stile VI blev optimal. Det är numera min fotopromenad-väska. Ganska dåligt med fack och features, men har snäpplås (och blixtlås), helt rätt proportioner och trevlig form och färg.

http://www.netonnet.se/art/foto/vas...rotto-stileshoulderbagvibungeeco/154831.5679/

Tack för er input.
Jag har kollat på Pro 70 AW men är rädd att den blir onödigt stor samtidigt som den inte är lika djup. Jag har inget batterigrepp. Dessutom Pro-väskorna mer än dubbelt så dyra. Det känns lite hopplöst att köpa väskor på nätet utan möjlighet att prova och känna. Sist jag köpte hade jag möjlighet att testa i butik men det blev fel ändå eftersom jag glömde kameraremmen...

Jag har redan en axelremsväska med plats för kameran + 70-200/4 men den är för stor och klumpig.

ANNONS
Götaplatsens Foto