Annons

Väska till Canon 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
LowePro har fina väskor i bra kvalitet, hur stor du behöver beror ju på hur mycket prylar du skall ha med dig.

Själv har jag två stycken, en mindre för dagligt bruk och en större som tar allt.

jag har ingen ryggsäck själv ännu men jag kommer välja deras minitrekker aw. Det räcker för mig ett tag tror jag.

Jag har en Nikon D70 men jag tror den och 20D är rätt lika i stolek. Jag har en Crumpler December Quarter och en LowePro Rover AW Plus. Den senare är jag grymt nöjd med då jag ofta behöver utrymme till lite andra saker än fotoutrustning. Den har även ett alldeles superbt bärsystem som även passar mina 193cm och långa rygg.

Sen har jag en hemmagjord, min favoritrygga med hemmagjort innanmäte av ett liggunderlag och gaffatejp. Frågan är om inte detta är den absolut bästa. Lätt och exakt anpassad till mina behov, av den som vet bäst;)

/c

Jag köpte Lowepro Rower AW II
http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/allWeather/Rover_AW_II.aspx

Jag gillar att det finns ett separat fack för andra saker (man kan ta ur avdelaren när man vill det) då jag inte vill släpa på jättemycket fotoutrustning men däremot vill kunna ha lite annat med mig. Kameradelen är väldigt flexibel. Säcken är precis lagom stor för att man skall kunna ha den till vardags utan att se ut som en backpacker men den rymmer ändå en del. Den är tåligare än jag trodde då den hållit perfekt trots att jag lastat tungt och inte varit så försiktig med den.

För mig är något annat än en väderskyddad säck otänkbart då jag vill kunna vara ute länge i regn utan att vara orolig. Jag hittade inga andra än Lowepro och deras regnskydd är riktigt smart då man bara fäller ut det när det behövs. Det verkar fungera bra också då det t.o.m. tål att åka motorcykel i regn.

Alterantiv för mig var också den större varianten Rower Plus AW eller Orion AW men båda är dyrare och jag har inte ångrat mig en sekund.

Jag skulle vilja ha en modell som passar för:
Canon 20d
70-200mm
EF 17-40mm f/4L USM
EF 50mm f/1.8 II
iBook 12'

ett plus om den tål lite "stryk"
Några tips?

Lars

Jag kör med en Lowe Mini Trekker Classic (rygga alltså), och den funkar fint. Jag får ner en 20D med 70-200/2.8, med monterat vertikalgrepp och 1,4x konverter. Och med lite god vilja och ett skohorn får man även ner samma kamera (fast utan konvertern) och ett 400/5.6 (med 70-200at i ett annat fack i ryggan). Plus en del små-tjafs vid sidan av. Bra säck att fotografera rörligt med, dvs traska omkring och fota.

Jag köpte inte AW-varianten (väderskyddet), utan har med mig en plastpåse i ryggan som jag kan köra ner grejerna i, om jag hamnar långt från civilisationen i hällande regn och inget regnskydd. Tyckte inte prisökningen var motiverad för AW-skyddet.

//Glenn

Hej,

Jag har LowePro MiniTrekker AW, mitt Sigma 70-200/2.8 går lätt i med motljusskydd och konverter på. På sidorna får jag plats med normalobjektiv, makro och blixt. På insidan av locket finns 3 platta fickor med plats för filter, batterier, tändstickor etc. Från utsidan finns en hyfsad bälgficka med plats för termos, ett par mackor, toapapper och en tröja. Sittunderlaget får man stoppa under locket (med ett tunnare,vikbart skulle det gå bra på utsidan).

Det finns fäste för stativet på utsidan, fungerar bra så länge man har det på ryggen (lite baktungt pga placeringen), men den går inte att ställa ifrån sig (hänger ner under) och det går inte att öppna ryggan utan att koppla loss ett av fästena för stativet. Allvädersskyddet och midjebältet har plats under ryggan i en egen ficka, smart men åtminstone min blir väldigt rund under (svår att ställa ifrån sig). Som sagt ovan så går 70-200 i utan problem, men jag måste hela tiden byta tillbaka till det om jag ska förflytta mig, det irriterar ibland.

En väldigt bra rygga om man inte har för mycket grejor. Bra genomtänkta detaljer osv, men jag håller på att växa ur min...

Trusted_Banker skrev:
Jag skulle vilja ha en modell som passar för:
Canon 20d
70-200mm
EF 17-40mm f/4L USM
EF 50mm f/1.8 II
iBook 12'

ett plus om den tål lite "stryk"
Några tips?

Lars

Jag kör själv med en Domke F2(axelväska).Tycker att den är kanon..vilken känsla!
Ett plus är också att man får upp kameran snabbt ur väskan och att väskan formar sig efter kroppen. Du får i allt som du nämnde utom ibooken.

/Jari

ANNONS
Götaplatsens Foto