Hej,
Jag har LowePro MiniTrekker AW, mitt Sigma 70-200/2.8 går lätt i med motljusskydd och konverter på. På sidorna får jag plats med normalobjektiv, makro och blixt. På insidan av locket finns 3 platta fickor med plats för filter, batterier, tändstickor etc. Från utsidan finns en hyfsad bälgficka med plats för termos, ett par mackor, toapapper och en tröja. Sittunderlaget får man stoppa under locket (med ett tunnare,vikbart skulle det gå bra på utsidan).
Det finns fäste för stativet på utsidan, fungerar bra så länge man har det på ryggen (lite baktungt pga placeringen), men den går inte att ställa ifrån sig (hänger ner under) och det går inte att öppna ryggan utan att koppla loss ett av fästena för stativet. Allvädersskyddet och midjebältet har plats under ryggan i en egen ficka, smart men åtminstone min blir väldigt rund under (svår att ställa ifrån sig). Som sagt ovan så går 70-200 i utan problem, men jag måste hela tiden byta tillbaka till det om jag ska förflytta mig, det irriterar ibland.
En väldigt bra rygga om man inte har för mycket grejor. Bra genomtänkta detaljer osv, men jag håller på att växa ur min...