Annons

Väska till min D80

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Jag är i behov av en kameraväska och har sökt lite bland inläggen men en hel del av de rekommendationer som gavs är produkter som inte finns kvar i lager. Därför provar jag att ställa frågan igen och hoppas att ingen knäpper en nybörjare som mig på näsan för det.

Jag har idag en Nikon D80 med standardgluggen 18-70. Jag kommer med stor sannolikhet att köpa ett zoomobjektiv och även en fast 50/1.8D står på önskelistan. Mer än så här blir det nog inte vad det gäller större prylar utan det är nog mest något enstaka filter, minneskort eller dylikt som slinker ner i väskan.

Jag har kikat på Crumpler (på nätet) och gillar deras design. Dock så är det ett stort virrvarv vad som passar mig i storlek och här hade jag hoppats på lite tips.

Köpte Orion Trekker II till min D80 och är nöjd! Har kamerahus med monterat 18-70 och löst 70-200, några filter, laddare, 2 motjusskydd, manualen + lite smågrejor i nedre delen. Sen använder jag den övre till plånbok solbrillor och dyl.
Tror jag gav mellan 600-700 kr, sökte på Pricerunner för billigaste leverantören.

Lite text hämtad från deras sida:
Orion Trekker II är en smart ryggsäck som ger bra plats för kamerautrustning i nedre facket och personliga saker i övre facket.
Genomskinliga fickor för att lätt lokalisera utrustningen utan att behöva öppna fickorna
Mjuk insida av bortstad trikå för att skydda utrustningen mot damm och repor.
Kapacitet: SLR med zoom objektiv och 2-3 extra linser, blixt eller kompakt kikare samt personliga saker.
Storlek bottenfack: 28x16,5x16cm
Storlek övre fack: 30x17,5x26,5cm

Ha en god kväll!

Fick en Nikon CF-EU01 (kolla under produkter o recensioner, där finns även en Crumpler CF-EU02) på köpet med min d80. Tycker den är rätt rymlig med 2 fack för kort, batteri på framsidan under "locket". Den skulle gärna få varit lite hårdare och axelremmen litet bredare, blir obekvämt om man skå bära den en längre tid.

ANNONS