Annons

Väskhjälp

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, ryggsäcken är självklart med i skogen. Då ligger kameran med normal eller tele på magen i en toploadväska.
På stan är det inte det minsta praktiskt. Totlalt osmidig och allt vad diskret gatufoto heter går om intet.

Så min Minitrekker blir allt kvar som skogmulle allternativ.

TV-pejling misstogs jag för när jag dök upp hos bekanta med Minitrekker med stativet fastspännt.

Speedy skrev:
Tanken har slagit mig, men jag tror inte det passar mitt sätt att fotografera. Ibland så kan jag gå runt hur länge som helst utan att hitta nåt alls. Då är det skönt att kunna stoppa ner allt i väskan och ta en fika istället.

Men du kan ju ha en väska på bältet där du plockar ner själva kamerahuset.

En modell till att tänka på

Jag kan rekomendera min nyligen inskaffade
LowePro Stealth Reporter 500 AW.

Sväljer följande:

1 st Canon EOS 10D med batterigrepp
1 st 70-200/4.0
1 st 50/1.8
1 st 1.4 Extender
1 st 17-40/4
2 st Sigma EF-500 DG
1 st Tripper extern hårddisk
rengöringsprylar, extra batterier, minneskort, handdator, telefon.

+ Locket har en dradkedja mitt på så att man snabbt kan få upp kameran utan att "öppna allt"
+ 2 olika regnskydd, antingen ett som täcker hela väskan eller ett som bara täcker toppen.
+ kameran står med objektivet neråt i mitten
+ Ordentligt fäste för midjerem så att den går att bygga om till "modell stridssele"
+ Även om den sväljer mycket är den inte större än att den kan följa med i vardagen.

- Axelremmen en aning klen. Kunde varit bredare. Om man inte stoppar ner allt och lite till är det dock inget problem.

Det finns en mindre och en större modell än denm jag skaffade. Den större har även plats för bärbar dator.

ANNONS
Götaplatsens Foto