FotoJeppe
Aktiv medlem
Om man har en färgfilm i kameran och helt plötsligt vill fota lite s/v. Då borde det väl gå att bara gå in i ett mörkt rum, ta ut filmen och veva tillbaka den in i kassetten och sen komma ihåg hur många bilder man har tagit. Om man sen fotat lite s/v, kan jag då sätta in färgfilmen igen och ta så många bilder jag hade gjort innan i ett helt mörkt rum, sen när jag har kommit ifatt så kan jag väl fortsätta på samma film?
Hmmm... det blev lite komplicerat nu men ni förstår säkert...
Är det någon som har provat det? Jag kan inte komma på något större problem med det, mer än att det blir ett lite större mellanrum mellan bilderna där man har bytt...
Jag har nämnligen en 36:a färg i och har bara tagit några bilder... men ska snart fota s/v, har inte lust att varken slänga filmen eller framkalla den med bara några bilder på...
Tacksam för svar!
/Jeppe (behöver en extra kamera...
)
Hmmm... det blev lite komplicerat nu men ni förstår säkert...
Är det någon som har provat det? Jag kan inte komma på något större problem med det, mer än att det blir ett lite större mellanrum mellan bilderna där man har bytt...
Jag har nämnligen en 36:a färg i och har bara tagit några bilder... men ska snart fota s/v, har inte lust att varken slänga filmen eller framkalla den med bara några bilder på...
Tacksam för svar!
/Jeppe (behöver en extra kamera...