Skrotografen
Avslutat medlemskap
Jag tänkte ge mig ut å fota vackra steniga och bergiga kustområden med min D800. Så jag behöver lite tipps på sådana platser där man kan få fin kontrast mellan berg å hav/vatten.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte ge mig ut å fota vackra steniga och bergiga kustområden med min D800. Så jag behöver lite tipps på sådana platser där man kan få fin kontrast mellan berg å hav/vatten.
Var bor du och hur långt är du beredd att åka?
Stendörren någon mil norr om Nyköping (nära Studsvik) är den plats du söker om du inte bor allt för långt bort. Finns en del bilder på Google maps som visar hur det ser ut.
Anders W
RamsvikslandetIngen som vet några fler ställen högt upp på västkusten som är bra?
Jag är också på jakt efter kustlandskap. Har hittat ett ställe långt ner i Sverige som heter hovs hallar som tydligen ska vara väldigt dramatiskt. Det är två hav som möts där.
Tänkte ta mig en tur dit längre fram.
Googla då finns det massa bilder därifrån.
Jag bor i Västra Värmland så set är en bit att åka men.
Förra åtet åkte jag till Lysekil men gillade inte det stället. Det är så otroligt mycket öar och skit längs kusten där så man ser ju knappt havet, dessutom bildas det inga vågor där pga öarna.
Möjligt jag var på fel ställe men jag kommer åka längre ner nästa gång.
Även Vänern har fina ställen med massa stenar . Finns en udde ute på Hammarö som ligger typ i Karlstad som ska va riktigt fint. En blåsig dag kan det bli ganska höga vågor på Vänern om det nu är det man vill ha
Ingen som vet några fler ställen högt upp på västkusten som är bra?
Kullaberg i nord västra skåne är värt att kolla upp.
Någon som vet var man köper dessa filterhållare som är fyrkantiga? Har för mig att jag sett ett kitt med hållaren samt en del olika filter men nu hittar jag ingenstans.
Finns det i någon svensk butik?
Vet inte om du menar Cokin,dom har iallafall fyrkantiga hållare.Finns hos scandinavian foto och mediamarkt.
jag vet inte vad jag menar riktigt.. jag vet bara att jag sett en hållare som man kan skruva fast på objektivet, sen kan man sätta dit olika fyrkantiga filter, tex graduerade gråfilter.
verkar som man kan använda dessa hållare på olika objektiv också.
har för mig att jag sett ett kit med både filter och hållare, men jag hittar inget sånt på scandinavian photo.
mediamarkt har jag ej i närheten tyvärr.
Vet inte om du menar Cokin,dom har iallafall fyrkantiga hållare.Finns hos scandinavian foto och mediamarkt.