Annons

Vad är detta för bil?

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasX

Medlem
Vad är detta då?

Snor tråden lite och frågar om en bil jag såg nu i sommar. Kan tillägga att den hade fäste för reservdäck på bakluckan. Vad kan det vara?

/jonas
 

Bilagor

bandola83

Aktiv medlem
Förkortad?

Ser ut som om man har kortat ner en ursprunglig bil. Linjen på taket stämmer inte riktigt.

Nu gissar jag bara...
 

ankarback

Aktiv medlem
Snor tråden lite och frågar om en bil jag såg nu i sommar. Kan tillägga att den hade fäste för reservdäck på bakluckan. Vad kan det vara?

/jonas
Det är en Nash Metropolitan. Första försöket att bygga en småbil i USA på 50-talet. En kul grej är att den inte har någon bagagelucka utan bagaget läggs in från baksätet

/Johan
 

ErlandH

Aktiv medlem
En intressant sak med bilen är att den tillverkades vid Austinfabriken i England och importerades till USA. Under en period såldes den också under Austins namn i Europa.

De senare årgångarna fick faktiskt en lucka till bagaget, men vraket på bilden är nog tidigare än så. Gissningsvis från 1956-58.

Modellen har ganska stort samlarvärde, så det är lite märkligt att detta exemplar fått stå och rosta utan att någon upptäckt och tagit hand om det.
 

paco

Aktiv medlem
Hej, såg denna sjukt snygga bil och vill veta vad det är för modell. Någon som vet?
Tack!
Hade gatorna varit fulla av bilar som såg ut såhär, så hade man nog fotat mer ute. Ofta så låter jag bli att ta en bild om det är för många av dagens klonade ägg med i bilden.
 

Affe.R

Avslutat medlemskap
Morris är det inte det är jag 100 % på Men det första som slog mig när jag såg bilden en Peugeut 203 runt 55 +- nått år .
Men du har ingen större bild ? Enklare och se vad det är för bil då
 
ANNONS