Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vad är detta hål till för?

Produkter
(logga in för att koppla)

ohls

Aktiv medlem
Jag har ett manfrottostativ och funderar på vad detta hål är till för?

Bilagor

• stativ.jpg
    stativ.jpg
    30.6 KB · Visningar: 431
För att fästa en bärrem, tror jag. Jag har bärrem med skruv på, men inget passande hål i stativet fånigt nog...

ture skrev:
För att fästa en bärrem, tror jag. Jag har bärrem med skruv på, men inget passande hål i stativet fånigt nog...

Mest troligt har du då ett stativ med fästring (motsvarande) för karbinhake. Varvid du ska ha en stativrem med... trumvirvel... karbinhake. :)

LeadHead skrev:
Mest troligt har du då ett stativ med fästring (motsvarande) för karbinhake. Varvid du ska ha en stativrem med... trumvirvel... karbinhake. :)

Helt korrekt. Synd bara att det inte framgick av cyberphotos websidor att den enda rem de hade när jag beställde inte passade till stativet jag beställde samtidigt... Nåja, remmen är sedan länge modifierad med en karbinhake och funkar fint, trots sin aningen överflödiga skruv. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto