Annons

Vad är värt en D70?

Produkter
(logga in för att koppla)

Krippa

Aktiv medlem
Hej!

Vad kan en D70 inköpt -04 med 18-70/3,5-4,5 + UV, 2 batt, laddare, fjärr, rem, kartonger, bruks.anv, och kvitto vara värd??? Välskött och utan anm samt genomgången service.
Behöver hjälp av någon därute.
Alternativt blir det ett andrahus i väskan.

Tack på förhand/Kristofer

det viktiga är nog hur många exponeringar den gjort...

Men jag tror nogatt du tjänar med på att ha den som reservhus/extrahus.. dels pgr smidigheten av två kameror vid olika tillfällen och dels pgr av prisminskningen..

Jo det ligger absolut sanning i det hela. ca 7000-10 000 exp kan jag tänka mig, om räknaren är med!
Kan smärtgränsen för det hela ligga på 6500-7000 kr, eller?

fattigt, handrahandsmarknaden är ju snedriven. Men så länge kameratillverkarna övertygar oss att köpa nytt i relation till teknikutvecklingen rasar ju uppenbart priserna mer än önskat. Tur att den är avskriven några gånger ...:)

Krippa skrev:
Hej!

Vad kan en D70 inköpt -04 med 18-70/3,5-4,5 + UV, 2 batt, laddare, fjärr, rem, kartonger, bruks.anv, och kvitto vara värd??? Välskött och utan anm samt genomgången service.
Behöver hjälp av någon därute.
Alternativt blir det ett andrahus i väskan.

Tack på förhand/Kristofer
Max 5500 skulle jag ge för en sån utrustning. Laddare, UV filter och extra batteri genererar knappast några större pengar i sammanhanget. Om jag fick välja mellan två likvärdiga utrustningar och den ena hade ett extra batteri så faller givetvis valet på den med extra batteri. Men skulle alternativet utan extra batteri vara, låt säga 200 kr billigare så vore det hugget som stucket. Det är huset och objektivet som är säljbart. Mitt tips är att du skyndar dig att sälja utrustningen, för än så länge kan den locka en eller annan, men väntar du ytterligare något år så får du nog dumpa priset rejält. Objektivet i fint skick har ett stabilt värde men huset minskar i värde för varje månad som går.

Krippa skrev:
fattigt, handrahandsmarknaden är ju snedriven. Men så länge kameratillverkarna övertygar oss att köpa nytt i relation till teknikutvecklingen rasar ju uppenbart priserna mer än önskat. Tur att den är avskriven några gånger ...:)

Vad skulle du själv vilja betala för det ?

Det är ju vanligvt förekommande att säljare vill ha bra betalt för beg. prylar,
men i gengäld vill köparen ha beg. prylar till ett bra pris...
annars köper man nytt med fulla garantier mm.

Damm på sensorn skrev:
Absolut. Säkert 4000kr för huset och strax över 2000kr för gluggen skulle jag gissa.

Jag håller med, att splitta paketet är definitivt bättre. Jag fick omkring 4.300 för min D70 samt 2.300 för min 18-70DX. Som ett enda paket hade jag nog inte fått mer än ca 5.000 kronor för alltihop.

Extra batterier, fjärrkontroll och dylikt har inget andrahandsvärde, men det ser bättre ut i annonsen när de medföljer, särskilt om du tar ett snyggt foto på hela paketet.

Thomas

ANNONS
Götaplatsens Foto