Annons

vad betala för en begagnad d10/d20

Produkter
(logga in för att koppla)

roru

Medlem
vad tycker ni man ska ge för såna kameror...med orginalobjektiv...m.m

är sugen att börja lite lätt å fota..ska fota lite i lägenheten å så..tycker inte att min canon ixus 65 är så jätte bra på sånt

Ingen aning. Däremot vet jag att när du ska börja kolla ev. annonser heter kamerorna EOS 10D resp. EOS 20D.
Dessutom tror jag skillnaden är såpass stor att du ska börja leta på 20D.

Eller så kan du köpa en ännu tidigare modell, gamla D60. Såg att den "reas" på blocket för endast 4500:-
http://www.blocket.se/vi/18571159.htm?ca=11_s

Som hittat.

Skämt o sido, tror jag 10D och 20D går för ungefär samma peng.
Förde för 10D är att den är robustare än 20D.
Fördelarna för 20D är resten (brus, upplösning, snabbhet, uppstartstid, finns nog fler begagnade till salu, troligtvis färre exponeringar mm).

Kolla också efter EOS 30D, den har större skärm och bör inte vara så dyr på beg-marknaden.

//Daniel

Eller så kan du köpa en ännu tidigare modell, gamla D60. Såg att den "reas" på blocket för endast 4500:-
http://www.blocket.se/vi/18571159.htm?ca=11_s

Som hittat.

Skämt o sido, tror jag 10D och 20D går för ungefär samma peng.
Förde för 10D är att den är robustare än 20D.
Fördelarna för 20D är resten (brus, upplösning, snabbhet, uppstartstid, finns nog fler begagnade till salu, troligtvis färre exponeringar mm).

det där är en av de där proffssäljarna som försöker lura folk. Alltid samma grejer, ett tjejnamn (påhittat), ett argument varför hon skall sälja och så inget telnummer. Verkar som de går efter någon sorts mall. Bara att hålla sig undan, oavsett priset.

1000:- för en 10D, ca 2000:- för en 20D samt 3000:- för en 30D är vad jag skulle lägga vilket skulle ge dig en mycket bra kamera för dom pengarna

Jag fick vårdnad om en 40D som har ett märke på sensorn. Grunnar på om jag ska låta reparera eller sälja för 2500:- eller så? Får väl lägga upp en annons och kolla om någon vill ha en billig och sen fixa sensorn själv.

Märket är ute i kanten, så för extrembudget kan man ju beskära... ;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto