Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad får jag för pengarna, Canon EF 70-200mm f/2.8L USM vs Sigma 70-200mm f/2.8 APO Ex

Produkter
(logga in för att koppla)
Jonsjoberg skrev:
På vilket sätt är autofokus bättre? Har du testat? Om autofokus är bättre så åker genast ett Canon 70-200 upp på min önskelista..

Canons USM är snabbare och tystare än Sigmas dito om dom tester jag läst är pålitliga. Sen om det är märkbart vet jag ej då jag aldrig ägt ett pirat objektiv.

Det är väl kamerahuset som är flaskhalsen i ditt system om du önskar bättre autofokus, så i ditt fall skulle jag hellre köpa ett nytt hus än ett nytt objektiv.

kent.

Zoso skrev:
Canons USM är snabbare och tystare än Sigmas dito om dom tester jag läst är pålitliga. Sen om det är märkbart vet jag ej då jag aldrig ägt ett pirat objektiv.

Det är väl kamerahuset som är flaskhalsen i ditt system om du önskar bättre autofokus, så i ditt fall skulle jag hellre köpa ett nytt hus än ett nytt objektiv.

kent.

Hehe, lite OT men jag sitter å klämmer på min vecko gammla 30D just nu =)

ANNONS
Götaplatsens Foto