Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad köpa i Tokyo?

Produkter
(logga in för att koppla)

exeton

Aktiv medlem
Min kompis undrade om jag ville ha något från Tokyo. Priserna och valutakursen gör att det verkar kosta 70-100 % av vad det kostar i Sverige.

Mest intressant är väl kanske saker som inte går att få tag på här hemma. Dom har ju en massa skojiga telefoner men troligen inga 4-bands telefoner som funkar här hemma på GSM 900 nätet...

Sony Playstation Portable ca 1300:- är det enda jag kommit på hitintills.....

Så någon som har några inköpstips?

exeton skrev:
Min kompis undrade om jag ville ha något från Tokyo. Priserna och valutakursen gör att det verkar kosta 70-100 % av vad det kostar i Sverige.

Mest intressant är väl kanske saker som inte går att få tag på här hemma. Dom har ju en massa skojiga telefoner men troligen inga 4-bands telefoner som funkar här hemma på GSM 900 nätet...

Sony Playstation Portable ca 1300:- är det enda jag kommit på hitintills.....

Så någon som har några inköpstips?

Du skall självklart be din kompis om kameraprylar. Allt är betydligt billigare än här i Sverige. Mina favoriter är kamera- och elektronikkedjorna Yodobashi, MAP, och BIC. Dom finns lite här och där utspridda i centrala Tokyo, men i stadsdelen Shinjuku ligger dom mycket tätt inpå varandra.I Shinjuku ligger också dom stora kameratillverkarnas service-centraler där du kan få din kamera rengjord och kanske även en uppgradering av digitalkamerans firmware. Allt medan du sitter och väntar.

Kolla den här fotositen http://photojpn.org/

Det är en utmärkt guide om kameror och foto i Japan med många bra tips.

Kom ihåg att Japan bara har TV-systemet NTSC. Annars klarar ofta laddare och nätaggregat allt från 100 till 250V. Japan har bara 100V.

Shogun

ANNONS
Götaplatsens Foto