Annons

Vad ska jag köpa för Systemkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

storm

Aktiv medlem
Patrick och Alexander/
Givetvis stannar vi där vad det gäller den biten.
Men det är ett bra påpekande att tester säger igentligen inte så värst mycket.

Alla kameror är himla bra så trådstartaren får åtnjuta de långt tidigare nämt i tråden angående val.
 

snysop

Aktiv medlem
Jag skulle valt K10D om bildstabilisering och ett vädertätathus hade varit kul att ha.

Om det är mer kul med större utbud på beg.marknaden så hade jag valt D80.

Men om jag kopplat in hjärnan så hade jag valt en instegsmodell typ K100D (som fått väldigt bra kritik) och börjat med den. Sen när man märker att man behöver div. objektiv så hade resterande pengar gått till det. Objektiven är viktiga och dyra! En bra ljusstark normalzoom ligger på runt 3500-4000 och fotar man mycket inomhus så är det ett måste med ljusstyrka.

En vanlig person ser inte skillnaden mellan kamerorna om man inte trycker upp infon i ansiktet på dem. Alltså, de flesta är lika bra men alla har de sina för- och nackdelar.

Mycket information är bra ibland, men inte alltid. Jag brukar läsa infon på minussidan och sen klämma på kameran. Om det inte är något blodigt dåligt med den och den trivs i min hand så köper jag den.
 

Damoor

Aktiv medlem
Som sagt, kameran är inte det viktigaste...

Bra objektiv som Canons 50/1,8 - 85/1,8 osv.. vore ett bättre köp
 

Tyckaren

Aktiv medlem
Nä, vad är det som bestämmer om bilden är skarp eller inte? 6,8,10,16mp? Fel. fel, fel (som Brasse sade) - det är optiken.

Vad som gör en kamera bra, är däremot massor av andra egenskaper som skall fungera när man fotar.

Hälsningar

Adam
 
ANNONS