Annons

Vad ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Hjälp, nu har jag druckit en virre igen och börjat fundera. Kolla grejerna jag har, och då ställer man sig frågan, vad skall jag köpa nu? Tycker jag har det mesta, men då blir det ju så trist. Jag fotar verkligen mycket, så jag kan motivera min utrustning, men hur utvecklar jag det lite mer. Erkänner att jag är lite prylbög, men ändå. Jag vet vad de flesta tänker säga, köp fasta L-gluggar istället, men ska jag verkligen det? Måste säga att jag är skitglad över de icke-L jag har, och att då och då ta något med 1,2 och 1,4, visst, men för över tiotusen mer, nääääää. Kom med ett tips, jag vill konsumera. Haha

jag har ju redan en 580 EX II, och dessutom Sigma 50mm makro, så skulle vara radioprylen då, men känns inte som min grej. Inte så sugen på EF-S optik överhuvudtaget mtp att jag har fullformataren också.

Hjälp, nu har jag druckit en virre igen och börjat fundera. Kolla grejerna jag har, och då ställer man sig frågan, vad skall jag köpa nu? Tycker jag har det mesta, men då blir det ju så trist. Jag fotar verkligen mycket, så jag kan motivera min utrustning, men hur utvecklar jag det lite mer. Erkänner att jag är lite prylbög, men ändå. Jag vet vad de flesta tänker säga, köp fasta L-gluggar istället, men ska jag verkligen det? Måste säga att jag är skitglad över de icke-L jag har, och att då och då ta något med 1,2 och 1,4, visst, men för över tiotusen mer, nääääää. Kom med ett tips, jag vill konsumera. Haha
Kanske ett bra stativ&kulled??
Mvh Thomas

sant, det är väl där jag ska leta, har ett litet manfrottostativ bara, men inte känt att jag behövt mer, men kanske ett 055 eller 190 då
Jag skulle nog gå för ett 190 där man kan ta av mittpelaren och fälla ner benen mera och sedan använda pelaren i ett sidoläge på stativet.....jaja...kanske gör jag det invecklat men när du anskaffat det med en 486rc2 förstår du nog resten själv.
Mvh Thomas

ANNONS
Götaplatsens Foto