Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Val av glugg???

Produkter
(logga in för att koppla)

moko

Aktiv medlem
Hej... Jag är ute efter en bra glugg för allroundfoto... Är lite inne på Canons L serie EF 16-35/2,8 L eller Canon 17-40 f:4 L USM... Vill att det ska släppa in mycket ljus..

moko skrev:
Hej... Jag är ute efter en bra glugg för allroundfoto... Är lite inne på Canons L serie EF 16-35/2,8 L eller Canon 17-40 f:4 L USM... Vill att det ska släppa in mycket ljus..
Tamrons 17-50 2,8 lär vara riktigt bra, med professionella resultat, men byggkvaliten är inte professionell. Kompisen har en 17-40 som han är mycket nöjd med. På en vidvinkelglugg tycker inte jag att bländare 4 eller 2,8 spelar någon större roll. Men ex en 28-70 bör ha 2,8 för att fullt ut kunna utnyttja brännvidden. Ett annat alternativ är Sigmas 18-50 2,8. Den har fått fina testbetyg.

EF-S 17-55/2,8 IS ger ju en ruskig mörkerkapacitet och är väldigt skarp. Men den är stor och kostsam. Det bör h.s.h. vara med i diskussionen.
MVH
/JK

ANNONS
Götaplatsens Foto