Annons

Val av kompaktkamera - vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars Garage

Avslutat medlemskap
Ska skaffa en liten kompakt historia för fickan i steget, men fastnar i val mellan en himla massa olika. Det känns som att det är att blunda och dra en. Vad gäller bildkvalitet så torde de vara ganska lika. Priset skiljer endast med ett par hundríngar emellan (förutom Canonen med 8 milpix.

Så - vad ska jag välja? Vilken modell bör jag lägga till i kollandet?

1. Sony DSC W300 En himla massa pixlar (13 miljoner) 3 optisk zoom, 2,7 ljusstyrka

2. Sony DSC W179 En aning lite färre pixlar men mycket bättre vidvinkel. Samma ljusstyrka 5 optisk zoom

3. Canon Ixus 80 IS Lite mindre pixlar (8) Bristfällig vidvinkel, 3 zoom men samma ljusstyrka

4. Lumix DMC FX37 10 millar pixlar, grymt fin vidvinkel, 5 optisk zoom. Ljusstyrka som ovan...

få pixlar, mycket vidvinkel och användarvänlig - så hade jag tänkt...nu är det så mycket som inte framgår i din fråga och jag orkar inte leta - men många pixlar är i princip bortkastat i en kompakt...sensorn är för liten...

Jag är väldigt förtjust i den kamera jag köpte till min far för inte så jättelängesen - Panasonid Lumix TZ5, även om den är lite klen i dåligt ljus.

/ Magnus

Klart och Betalt!!!

Kameran är köpt: Det blev en Panasonic Lumix LX3 - den verkade så jäkla bra att det inte gick att se förbi den, när jag väl läst spec'sen...

ANNONS
Götaplatsens Foto