Annons

Val av vidvinkelobjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

RXE

Medlem
Hejsan,

Jag vill köpa ett vidvinkel till min 7D men vet inte vilket, jag har funderat länge på detta: Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX

Men nu har jag även sett att "DX II" ska/har kommit. Vad tror ni, är det värt att lägga till ca 1000kr på den nya versionen?

Tacksam för svar!
Mvh/Simon G.

Skall du ha det länge?
Är svaret ja så hade jag lagt till 1000 om det skiljer optiskt till det bättre eller modernare antiskak.

Kan inte Tokina 12-24 vara ett alternativ ?, tycker själv det känns snålt med 11-16 i omfång..
/G

Kan inte Tokina 12-24 vara ett alternativ ?, tycker själv det känns snålt med 11-16 i omfång..
/G

Tack för din kommentar!

Sant det är mer omfång med 12-24 dock så är det f/4 och 11-16 har kommit i en ny version nu. Jag vet att stora bländare som 2.8 inte är nödvändigt vid landskapsfoto tex men man kanske ska fotografera andra saker ibland så 2.8 hade inte varit fel. :)

Jag köpte Tokina 11-16 på ebay.com, frakfritt från hongkong till typ nästan halva priset.
Risk med garanti, men kanske värt pengarna:)

Jag köpte Tokina 11-16 på ebay.com, frakfritt från hongkong till typ nästan halva priset.
Risk med garanti, men kanske värt pengarna:)

Jo jag har sett att det är ganska många som köper från Hongkong, Holland och Storbritannien, får se vart jag köper mitt. Har fått lite funderingar sen kommentaren om 12-24mm.

Är du nöjd med omfånget 11-16mm? Använder du det för lowlight eller för landskap?

Jo jag har sett att det är ganska många som köper från Hongkong, Holland och Storbritannien, får se vart jag köper mitt. Har fått lite funderingar sen kommentaren om 12-24mm.

Är du nöjd med omfånget 11-16mm? Använder du det för lowlight eller för landskap?

Jag använde det(sålt det) till interiörbilder, typ mäklarbilder. Jag var mycket nöjd med objektivet.

Mäklarfotografering sker väl uteslutande med stativ.
Då behövs inga 2,8 utan snarare vill man visa rummet o då behövs 8-22.
Livsstilsstidningar däremot har väl en större artistisk frihet.

ANNONS
Götaplatsens Foto