Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vanligaste kameran!!

Produkter
(logga in för att koppla)
...och jag hare n Nikon F401. Jag har förstått här på fotosidan att det är att betrakta som en amatörkamera med inbyggd flip-up-blixt och allt men den har AF och möjlighet att köra allt manuellt. Dock finns det några saker jag saknar:
Spotmätning
Spegeluppfällning
Jag ser inte vad automatiken väljer för slutartid eller bländare, bara om det är för ljust eller för mörkt.
Belyst display.

Det känns mkt gedigen och har bra batterikapacitet och vad gäller snabbhet och ljudligheten på zoomen tycker jag den är helt OK, särskilt med Nikkor-gluggarna.

Nästa steg skiulle väl vara en beg 801 s. Den har nog det jag saknar.
 
Jag fortsätter väl då.

Jag har:

Canon AV-1
Olympus OM-10
defekt Minolta 5000 AF.
Konica MT-100 (kompakt)
 
F50

Har en Nikon F50. Är inte nöjd med F50´an. Knölig att jobba med. Måste ta bort ögat hela tiden för att kolla på vilken knapp man ska trycka på.

Ska inom kort byta till en F80...
 
Kamera

Det är inte kameran som är det viktigaste, utan personen bakom.

Sedan om det är stål-Nikkon,komposit canon eller plast Minolta kvittar !!!

Jag valde Canons Kameror pga de har bra service i Sverige.

jag brukar välja bland mina kamror när jag jobbar beroende på uppdragets art.

När jag jobbar på Slitz Summer Party Tour
använder jag ex digitalt Olympus (se bilden)
och kör jag i studio pendlar jag mellan Analogt Canon Eos 300, Hasselblad 503
eller min Niwi 2000.

Appropå det: Trevlig Sommar !!!
 

Bilagor

  • copy of crazygirls.jpg
    copy of crazygirls.jpg
    29.6 KB · Visningar: 192
Re: Kamera

kermodei skrev:
Det är inte kameran som är det viktigaste, utan personen bakom.
Sedan om det är stål-Nikkon,komposit canon eller plast Minolta kvittar !!!
Helt rätt, Niklas.
Var det därför bilden blev överexponerad;-)
 
Vanlig kompaktkamera vanligast?

Skulle kunna tänka mig att den vanligaste kameran i Sverige är en enkel kompaktkamera. Att mängder av folk här på sidan har EOS300, beror väl på att fotosidan främst lockar folk med intresse för foto.

/David
 
Nikon F90x och Nikon F3. F90an har bra och exakt af som funkar utmärkt i dåligt ljus, och F3an har en fantastiskt ljus och kontrastrik sökare. Jag är mycket nöjd med denna kombinationen av hus.
 
Hmm vad gör killen i svart till höger i bild??
Undrar vad han kollar på.

Den är väl överexponerad så att den inte skall hamna som skrivbordsunderlägg på datorn :)

Nikon F80 använder jag.

Vad vet vi snart kanske fotosidan.se kan ge oss statistik på vad folk har för nåt i sina kameraväskor genom den nya funktionen i din profil...

/Svante
 
Använder idag:
Nikon F601 AF
Yashica FX-3 Super 2000
Yashica-D (6*6)

Har tidigare kört med gamla Minolta modeller:
SRT-101, XG m.fl.
 
Jaha, då e det min tur då. Hasselblad 503 CX (åtminstone ett tag till) med diverse objektiv och tillbehör och en Canon EOS 650.

Antar också att EOS 300 är det vanligaste, åtminstone är det förmodligen den som säljs bäst just nu.

Mvh

/Lasse
 
När jag skulle köpa systemkamera stod valet mellan Canon eos300 eller Nikon F65, det var i den prisklassen jag letade.
Valet föll på F65:an p.g.a. att den kändes skönare att hålla i och att jag tyckte eos300 kändes för "plastig". Ville ha en robust kamera som pallar för fjällvandring och dyl.
 
De bjöd

...på Gratis baccardi Drinkar på Slitzfesten och efter 5 timmars "närvaro" skall man vara glad att man överhuvudtaget lyckades ställa in den MANUELLA blixten.......

Behöver inte ens nämna hur "blagad" jag var dagen efter....

/// No more baccardi !!!!
 

Bilagor

  • copy of lollo-slitz.jpg
    copy of lollo-slitz.jpg
    30.5 KB · Visningar: 156
ANNONS