acke
Avslutat medlemskap
Många av oss som ofta kommenterar/bedömer bilder, på Fotosidan och i andra sammanhang, har säkert märkt att det ibland är svårt att variera kommentarerna. Man skaffar sig favoritfraser, klyschor som slinker ur en alltför ofta och alltför lättvindigt. Det kan vara både positiva och negativa saker.
En kommentar som jag har sett och hört alltför ofta är:
"Detta hör hemma i familjealbumet".
Jag har säkert använt den själv nån gång men skyr den numera som pesten. Det är ju en gräsligt trist kommentar.
En av mina egna ömma punkter är kommentaren:
"Du har säkert härliga minnen förknippade med fotograferingsögonblicket, men jag som utomstående betraktare har ju bara bilden."
Urk, den är jag oxå less på.
Vilka standardkommentarer tycker du är vanligast på Fotosidan? Vilka är mest uttråkande?
Har du några egna favoritfraser, klyschor som du skulle vilja använda mer sällan?
OBS: Jag vill inte att denna diskussion ska leda till utpekande av medlemmar som lämnar klyschiga kommentarer. Håll diskussionen på ett generellt plan och peka inte ut någon annan än möjligen er själva. Då kan detta bli kul!
En kommentar som jag har sett och hört alltför ofta är:
"Detta hör hemma i familjealbumet".
Jag har säkert använt den själv nån gång men skyr den numera som pesten. Det är ju en gräsligt trist kommentar.
En av mina egna ömma punkter är kommentaren:
"Du har säkert härliga minnen förknippade med fotograferingsögonblicket, men jag som utomstående betraktare har ju bara bilden."
Urk, den är jag oxå less på.
Vilka standardkommentarer tycker du är vanligast på Fotosidan? Vilka är mest uttråkande?
Har du några egna favoritfraser, klyschor som du skulle vilja använda mer sällan?
OBS: Jag vill inte att denna diskussion ska leda till utpekande av medlemmar som lämnar klyschiga kommentarer. Håll diskussionen på ett generellt plan och peka inte ut någon annan än möjligen er själva. Då kan detta bli kul!