Annons

Var hittar jag bra och billig 120-film?

Produkter
(logga in för att koppla)

Goupil

Aktiv medlem
Är på jakt efter bra, billig 120-film, färg. Skall vara ASA400, det får gärna vara lite grövre korn. Har letat lite på nätet men det verkar kosta ungefär som i affärerna.
Var handlar ni er film?

Senast ändrad:
Det är till Holgan, eller?

Jag rekommenderar Efke R100 som bara kostar 220 kr för ett tiopack. R100 är perfekt för enkla kameror som lådkameror och av Holgatyp, som bara har en eller ett par slutartider. R100 är mycket förlåtande för felexponeringar jämfört med många andra filmer.

Efke R100 säljs också under förpackade under andra märkesnamn, då har de ofta satt filmen som en 200-film.

Photax säljer också FortePan 200, också den i tiopack för 220 kr. Vet dock inte om det är samma film som Efke, men du kan ju höra efter.

Annars är förstås Tri-X en bra film, men den kostar ju mer. Runt 350 kr för tio rullar.

Lite synd att du är anonym. Det är ju trevligare om man har ett namn på den man diskuterar med.

Voila. I've been baptised. =)

Tack för hjälpen! Jag skall genast beställa ett tiepack.

Har kollat på dessa nu, men det är ju bara svartvita filmer.
Jag söker en 120-film, färg och gärna då en lite högre känslighet, typ 400.

Ok, du skrev inte att det var färgfilm du var ute efter. ;-)

Fuji Superia 400 kan vara ett bra alternativ.

Photax tar 34 kr per rulle.

Scandinavian Photo tar 44 kr.

Grovt korn blir svårt med tanke på att 6x6 ju är ett stort format. När du lämnar in rullen för framkallning så får du ju kopior i storleken 10x10 cm och där ser du inget korn vilken film du än använder. Det krävs ordentlig förstoring för att du ska se kornet.

Trevligt att du fått namn. :)

Reala i 220 format

säljer Kameradoktorn just nu för 250:-/5pack (inkl moms) Visserligen är det bäst före 05/2003, men den funkar i flera månader till. Själv köpte jag 6 paket och la direkt i frysen.
Madeco säljer TriX i 220 för 125:-/5pack med liknande bäst före datum.

ANNONS
Götaplatsens Foto