Annons

Var köper jag eos1000d + 18-55/3,5-5,6 med IS

Produkter
(logga in för att koppla)

maxximum

Avslutat medlemskap
Hej!

Tänkte köpa en systemkamera inför en kommande jordenruntresa och har kommit fram till att Canon eos1000d med kitobjektivet verkar helt ok.

Dock så ser jag på prisjakt och här på forumet att den finns i två varianter, nämligen med eller utan IS.
Jag har varit på Elgiganten, Siba, Onoff och Netonnet i Borås men ingen verkar ha varianten med IS.

Är det betydligt sämre och mindre prisvärt att köpa utan IS?
Var kan jag få tag på en med IS? Har aldrig hört talas om de nätbutikerna på prisjakt som säljer IS-modellen.

Hoppas någon kan hälpa mig!

Tacksam för svar

Hej!

Tänkte köpa en systemkamera inför en kommande jordenruntresa och har kommit fram till att Canon eos1000d med kitobjektivet verkar helt ok.

Dock så ser jag på prisjakt och här på forumet att den finns i två varianter, nämligen med eller utan IS.
Jag har varit på Elgiganten, Siba, Onoff och Netonnet i Borås men ingen verkar ha varianten med IS.

Är det betydligt sämre och mindre prisvärt att köpa utan IS?
Var kan jag få tag på en med IS? Har aldrig hört talas om de nätbutikerna på prisjakt som säljer IS-modellen.

Hoppas någon kan hälpa mig!

Tacksam för svar
Det ser ut som om Fotovideo har den på lager.
http://www.fotovideo.se/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=97378

Det är enormt stor skillnad på de två objektiven, det gamla 18-55 är dåligt medan det nya med IS är förhållandevis väldigt bra. Som Photozone skriver om det nya: "There were a few moments when I considered not to publish the results due to "political correctness" because to date it was a quite absurd thought that such a cheap, or better "affordable", lens can perform this good and I'm sure that some will not believe the findings even though they're supported by the published field images". Så det är långt ifrån bara bildstabiliseringen som är skillnaden.

Tyvärr tror jag dock att de som skriver att de har IS helt enkelt har fel information då Canon gjort om kitpaketet från det med IS som det var från början till det utan IS som det är nu. Om det handlar om att pressa priset om konkurrenterna eller om det handlade om att få bättre reviews på paketet från början kan man ju bara spekulera om.

Det är enormt stor skillnad på de två objektiven, det gamla 18-55 är dåligt medan det nya med IS är förhållandevis väldigt bra. Som Photozone skriver om det nya: "There were a few moments when I considered not to publish the results due to "political correctness" because to date it was a quite absurd thought that such a cheap, or better "affordable", lens can perform this good and I'm sure that some will not believe the findings even though they're supported by the published field images". Så det är långt ifrån bara bildstabiliseringen som är skillnaden.

Tyvärr tror jag dock att de som skriver att de har IS helt enkelt har fel information då Canon gjort om kitpaketet från det med IS som det var från början till det utan IS som det är nu. Om det handlar om att pressa priset om konkurrenterna eller om det handlade om att få bättre reviu helt klpå paketet från början kan man ju bara spekulera om.

Ojdo. Verkar ju som det är värt att lägga en tusing extra då och få med IS. Jag får väl ringa fotovideo och fråga vilken modell de verkligen har.

Är varianten utan IS fortfarande ett bra köp för en nybörjare? Dom har den nämligen på Siba här för 4994kr med en schyst fotoram på köpet.

Kan lixom inte avgöra vilket alternativ jag ska köra på. Gäller all bra kritik jag läst om eos 1000d bara IS-varianten?

Tack för hjälpen

All kritik du läst om EOS 1000D gäller EOS 1000D, inte endera kit-objektiv. Om du inte har läst kritik på kittet, men då borde den riktas till de två olika delarna och vara ganska tydlig med vad som tillhör vad.

Allt du läser om en kamera gäller den kameran. Ingenting ändras i kameran när du byter lins, så det behöver du inte oroa dig över. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto