Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Varför kan Photoshop CS2 ej läsa raw-filerna från Canon 5D?
- Trådstartare Wess
- Start datum
Magnus Wahlgren
Aktiv medlem
Du gör inget fel. PS CS2 är ju mycket äldre än 5D. Du får nog omvandla till dng-formatet och sedan öppna i ps, tills de uppdaterat camera raw-programmet.
AlfaGTV
Aktiv medlem
Uppdatera din Camera Raw plugg till 3.2...Wess skrev:
Lycklig innehavare av en Canon 5D och nya Photoshop CS2 men olycklig för att jag inte kan få CS2 att läsa raw-filerna från kameran. Vad gör jag för fel?
/Micke
Christer1
Aktiv medlem
Varför går du över ån efter vatten. Varför använder du inte Canon DPP´n.Wess skrev:
Lycklig innehavare av en Canon 5D och nya Photoshop CS2 men olycklig för att jag inte kan få CS2 att läsa raw-filerna från kameran. Vad gör jag för fel?
Den är mycket bra i nyaste versionen 2.0.3.7 när man skall finlira med bilderna före konverteringen.
Om man har en homogen samling RAW-bilder som kommit från kameran med Parametrarna rättjusterade redan där och som kanske grupperade bara skall exponeringsjusteras en aning är Canon Raw Image Task 2.2 den snabbaste att använda. Den hittar du under Tasks när du uppgraderat Zoombrowsern till 5.5.
Men dom här nyaste programvarorna har du väl fått med 5D:an.
Millacamilla
Aktiv medlem
Byt ut "camera raw" filen i photoshops plugin mapp, då borde det fungera (finns att ladd hem ny). Du borde även ladda hem programmet "Adobe DNG converter". Med den kan du konvertera raw filerna till ett allmänt rawformat, som alla datorer kan ta. Kan vara smart eftersom slla tillverkare av kameror verkar tycka att det är OK att ha olika format... och du vill ju kunna öppna dina bilder även i framtiden.
Osmidigt jag vet, men när du har fixat dessa två grejer så är det inget problem längre! Lycka till!
Osmidigt jag vet, men när du har fixat dessa två grejer så är det inget problem längre! Lycka till!