Eeros
Aktiv medlem
mayro skrev:
För övrigt. Har du något vettigt att tillföra tråden?
Jag hade, men du var uppenbarligen inte mottaglig för annnan uppfattning än det du hade för början. Därmed är fortsatt diskussion ganska bortkastat, så att säga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mayro skrev:
För övrigt. Har du något vettigt att tillföra tråden?
Jag har reagarat på något annat också när folk skriver sina recentioner. På minus sidan skriver de flesta om saker som kameran inte har....Jag trode man skulle skriva om svagheter som kameran faktiskt har.
Om vi fortsätter på bilspåret så kan jag väl inte sätta ett minus om nin bil saknar fyrhjulsdrift? Jag kunde ju valt till det innan köpet! Det är bara mitt sätt att se på det hela.
Ja varför? Jag har läst recentioner här på forumet av olika märken.. Och noterat folk skriver ner betygen på hållbarhet fast inget gått sönder.. Detta är för mig en gåta...Samt snurrigt dessutom..
Kul tråd. Allting är enkelt tills man börjar ifrågasätta då blir t.o.m. ett järnspett komplicerat.
Ordet hållbarhet blir därför extra knepigt, hållbart för vem, mot vad och hur länge. Betyg ett betyder det att ett objektiv på väg från affären, redan i påsen faller sönder i sina beståndsdelar.. betyg fem klarar det av att bli överkört av en lastbil...
Som sagt ska bli kul att följa denna tråd och se vart den leder
”Byggkvalitet” verkar ofta var ett vilseledande begrepp, t.ex om kameran är vädertätad eller inte är väl mer en fråga om olika egenskaper. Klart att proffs och semiproffs modellerna är syftad att byggas robustare och tåligare av tillverkarna. Men om man skall vara petig tycker jag att byggkvalitet är något som blir fråga om en konstruktionsingenjör som dissekerar och analyserar material och konstruktionslösningarna i bygget.
Kvalitetskänsla hade nog varit ett bättre begrepp, om kameran känns ranglig och klen är troligen inte heller hållbarheten den bästa.
”Plastig” är väl något åt det hållet även om plast kommer i olika kvaliteter och kan vara utmärkt material, ”plaststativ” lär vara bland de bästa och betinga höga priser på marknaden.
Ska man kontra Torbjörn lite också så känns det ju mer konstigt att folk skriver upp hållbarheten på sina kameror än att de skriver ner den.